Niklasw skrev:
Jag och en kompis skulle för många år sen(2004) åka 70mil enkel resa och köpa en svart Camaro z28 cab som inte var gratis på den tiden. Den såg bra ut på bild och jag kunde de bilarna ganska bra så man visste vad man skulle fråga om. Enligt vad jag fått veta så förväntade jag mig en liten buckla på huven och ett lite slitet insteg på förarstolen annars var bilen jättefin.
Vi satte oss på tåget och 7timmar och 1300kr senare senare var man på plats.
Ägaren mötte oss vid tågstationen i Skövde och jag kunde inte tro de var samma bil som man hade åkt ner för att köpa, de fanns småbucklor och intryckningar på varenda karosspanel, förarsätet var helslut med massa hål och även på passagersidan, bilen gick illa och ratten skakade konstant av de skeva bromsskivoerna som han sa berodde på att bilen stått länge, ja tjena... Däcken hade för låg profil och var för smala jämfört med fälgarna som också var kantstötta tills döds.
Droppen kom ju av sen att bilen hade milesmätare och då betyder ju de att 112000 inte var 11200mil utan 112000miles vilket är 18000mil.
Jag insåg ju att de går inte att pruta ner en sån här bil till ett rimligt pris för de är ju så lite pengar att de inte ens är värt de. Normalt sätt är jag en väldigt lugn person men jag sa ju till kompisen att vi är två så vi slår ihjäl han nu men jag insåg efter lite övertalning ju att de löser ju inte problemet ändå. Hur som helst så åt vi en äcklig pizza i Skövde och åkte 7timmar tåg hem.
Jag köpte faktiskt en röd Camaro Z28 cab ett par veckor senare ute i Stockholms skärgård av alla ställen och de blev väl mer lyckat iaf
Ungefär liknande var jag och kikade på. Var en Lincoln Mark Viii.
Pratade i telefon och killen var ärlig som fan fick man uppfattningen av. Behövde knappt fråga innan han påtalat felen så som ACn ur funktion, lite små stenskott bakom framhjulen och att motorn blårök vid kallstart (dåliga ventilsäten).
Jag och polaren drog ner och kollade på saken.
Vi parkerade brevid den och jag hann precis sträcka mig efter handtaget i min polares bil för att stiga ut ur den, slod en glimt på bilen och sa "oj ....".
Dessa "stenskott bakom framhjul" var i själva verket helt blästrad (skojjar inte, fanns inte en färgdutt på hela bakre underdelen av framskärmen och trösklarna in på halva bilen hade ingen färg alls!).
Bakre stötfångarna var totalt jävla sandblästrade och tydligen var det en snuskigt fin krockskada bak också!
Sönder ryck dörrhandtag, trasig grill, trasiga kåpor över motorn osv osv.
Inredning var nästan fin iallafall. Men långt ifrån bra.
Tänkte att jag testar köra den iallafall efter att ha åkt 20 mil dit. Hann inte köra ut ur parkeringen innan man hör "KLONK!" från vänster fram. Dålig framvagn!
Körde en vända på 3 minuter och sedan parkerade jag den.
Vad märkte jag här näst? Jo hela bilen var omlackad. Hur såg jag det? Hela lacken ena sidan var helt jävla bubblig! Med skarvar större än Niagarafallen.
Frågan är, med helt sönderblästrad sida på bilen, har dom slitit ut lacken TVÅ gånger!?
Glömde nämna massor med rost på dörrar och hela tröskeln på insidan. På båda sidor.
En vecka senare köpte jag min väldigt fina Mark Viii (den som jag lagt upp här) för knappt 10k mer än vad han begärde för sin.
För att få den där ruskigt dåliga bilen till att vara så fin som min för 10k är omöjligt.
Bilen skulle behöva: Renovering av toppar, rostlagning, hellack, ny stötfångare bak, ny grill, ny stötdämpare fram, nytt dörrhandtag, ny instrumentbräda (var borrade hål i den, ush) osv.
Nejtack