evilaudio skrev:
mrfjonsson skrev:
Tokken skrev:
Fleece --> polyster --> slipa ner ytan grovt --> ett lager glasfiberspackel --> mellanslipa --> ett lager glasfiberväv --> slipa av ytan lätt -- > finspackel --> slutligen finslipning.
Enkelt uttryckt.. Går att göra på fler sätt.
Ganska grovt förklarat men du fattar nog.
Att tänka på, glasfibret drar ihop sig ganska kraftigt när det härdar och det du skall plasta bör förankras så
det inte förlorar sin form, allra helst om man skall plasta dörrsida exempelvis, då dessa bör plastas på plats på dörren.
Tack ska du ha, jag ska testa detta när jag tar mina bakdörrar.
Att dom slår sig har jag fått lära mig den hårda vägen, framdörrarna har vridit sig lite men jag tror det går att dra dit de så de blir bra. Jag hoppas bara att de inte ska spricka, men då är de bara att göra om.
Tack för hjälpen
man spänner fleecetyget,DRÄNKER de mer polyester,låter de torka,slipar av de grövsta ojämnheterna,sen spacklar man med glasfiberspackel tills man får till de former man vill ha å efter de så lägger man rovingväv över hela ytan.
å vill man ha de ännu stabilare så plastar med matta från insidan.
Men om polyestern fördelas i ett jämt lager så behöver man väll inte slipa och spackla innan man lägger väven, jag fick för mig att all slipning och spackling görs efter man lagt väven?
Senast redigerat av Sydeken (20 februari 2012)
« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp