3527
Sök

TOKKENS GARAGE: Projekt Back to Basic, Ljudbygget skall nå nya höjder.

Bygget av min BMW E39 under vintern 2011/2012 Stod klar på elmia 2012. Nu skall BMW´n säljas och göra plats för ett helt nytt projekt. :) Häng med!

Team dBakuten
496 105 Visningar
Projektet avslutat 13 januari 2013
Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
2 mars 2012
Tokken skrev:
Har legat lite lågt några dagar då jag har något fel på ena armen som har någon nerv ikläm som gör att
jag varit lite handikappad.

Men idag ska jag förhoppningsvis fara iväg och fixa material till stolarna.
Måste åka runt i halva stockholmsområdet för att få tag i allt men sen kan stolarna byggas. smile

Måste ta ett snack med SC styling igen, måste ha tag i ett rattnav. tongue

MYCKET som skall fixas i helgen, med lite tur får man hjälp.

Återkommer.

Det där känner man igen......ta det lugnt och överbelasta nu inte armen smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

59 Inlägg
2 mars 2012
Kommer bli sjukt bra! smile

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Jag säger bara en sak.. Jag HATAR verkligen stockholms innerstad. SKITSTAD!!

Så.. avreagerat och klart.

Hade kunnat skriva en följetong om min lilla resa men hoppar över det.

Har fått tag i material till stolarna nu i alla fall, slänger upp en bild om en stund. smile

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Hittat vinyl till stolarna.. smile Om bilen ser lila ut just nu kan jag säga att vinylen är über-mega-dunder-skit lila..

https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76370/76370-fdf015cc48ea6cdbfc585592524a431a.jpg

Hittade även skumgummi till sitsarna.. mellanhård och skall inte gå att sitta igenom enligt butiken.

https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76370/76370-92ca85f7f69082333ecd3ce0ff4ff1c4.jpg
Senast redigerat av Tokken (2 mars 2012)

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

BagarN
1 179 Inlägg
2 mars 2012
Lonefox skrev:
Mohawwk skrev:
evilaudio skrev:

bokstavsbarn=barn med dålig uppfostran..tongue

Hur kan man vara ett barn med dålig uppfostran när man föds med ADHD, Asperger, ADD eller DAMP ?

Det GÅR att träna bort och kontrolera till viss del.
EN god väns fru och barn har div. olika bokstavskombinationer och hon har läst på en hel del om dem......och de är levande exempel på att vad jag just sade går.
Så jo......det är en del av uppfostran....lära dem att ha tålamod och träna träna träna.....det tar tid och är jobbigt men det går till sist.....om man har tur wink

Klart de går o träna bort, jag är också ett exempel till de, IG i ALLA ämnen i grundskolan, i gymnasiet MVG i allt förutom teoretiska ämnen, har fått lära mig att sitta still men vissa dagar går det att sitta still jättelänge, vissa inte alls..

Team dBAkuten!
3 263 Inlägg
2 mars 2012
evilaudio skrev:
vill inte ens veta hur många bokstäver jag "har"..tongue

Hela alfabetet? tongue

Extreme Fiestan 163.4dB
FLEXpressen 154.2dB @ 48Hz & 153.2dB @ 26Hz.
SPL-Hundkojan Svetsning pågår. 125 meter stål kan vara lagom ;)
TEAM dBAkuten

75 Inlägg
3 mars 2012
Mohawwk skrev:
Lonefox skrev:
Mohawwk skrev:

Hur kan man vara ett barn med dålig uppfostran när man föds med ADHD, Asperger, ADD eller DAMP ?

EN god väns fru och barn har div. olika bokstavskombinationer och hon har läst på en hel del om dem......och de är levande exempel på att vad jag just sade går.
Så jo......det är en del av uppfostran....lära dem att ha tålamod och träna träna träna.....det tar tid och är jobbigt men det går till sist.....om man har tur wink

Klart de går o träna bort, jag är också ett exempel till de, IG i ALLA ämnen i grundskolan, i gymnasiet MVG i allt förutom teoretiska ämnen, har fått lära mig att sitta still men vissa dagar går det att sitta still jättelänge, vissa inte alls..

Kost är också viktigt, det finns flera större studier som visar att personer med bl a ADHD eller epilepsi blir mycket bättre av att äta en kost med lägre andel kolhydrater.

695 Inlägg
3 mars 2012
DieselGudrun skrev:
Mohawwk skrev:
Lonefox skrev:

Kost är också viktigt, det finns flera större studier som visar att personer med bl a ADHD eller epilepsi blir mycket bättre av att äta en kost med lägre andel kolhydrater.

Fast... Lite ADHD och epilepsi kan juh vara användbart, när ungen blossar upp till anfall är de juh bara slänga ungen i badkaret, skicka ner veckans ranson tvätt och lite tvättmedel, stänga dörren och avvakta tills de värsta är över, 2 flugor på smällen, ren unge och rena kläder. Och har man en RIKTIGT aktiv unge kan man starta tvätteri....

BTW, är de orginalstolarna som får nya kläder eller de blir "speziale a la Tokken" rakt igenom?.... Ser bra ut...cool

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
3 mars 2012
Kul skämt om en sjukdom neutral Alltid lika roligt att läsa....................................
Nå tråden handlar inte om varken ADHD eller något annat för den delen, utan om tokkens superba bygge, så kanske det borde pratas mer om det istället wink

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
3 mars 2012
Nitromast skrev:
Kul skämt om en sjukdom neutral Alltid lika roligt att läsa....................................
Nå tråden handlar inte om varken ADHD eller något annat för den delen, utan om tokkens superba bygge, så kanske det borde pratas mer om det istället wink

true story!

Lobster knife fight

750 Inlägg
3 mars 2012
Nitromast skrev:

+1

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
nesum skrev:
BTW, är de orginalstolarna som får nya kläder eller de blir "speziale a la Tokken" rakt igenom?.... Ser bra ut...cool

Kommer nog lite smakprover om en liten stund.. smile

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Här kommer ett bakprov.. Smakprov heter det ju! tongue

Bry er inte om tjockisen på bilden, han är fulare i verkligheten.

https://www1.garaget.org/gallery/images/77/76370/76370-324e12cf8fe6b6a5e7b4125180c021eb.jpg

Kommer mer ikväll! smile

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Darkus
3 mars 2012
OJOJojojojoj

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Första smakprovet på stolstillverkningen! smile

Vidare tillverkning kommer under morgondagen.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
Påminner om Tors hammare lite....

Hehe ja kanske det.. men i morgon ska dom ta formen som mer liknar en stol förhoppningsvis. smile

Plus lite annat smått och gott.

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

BagarN
1 179 Inlägg
3 mars 2012
Nu är det bara o lacka dom röda sen har du en godisferrari hemma wink

Team dBakuten
3 453 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Mohawwk skrev:

Hehe ja precis.. Men njaaaa dom platsar nog bättre i bilen när dom är klara. smile

dBAkuten
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

BagarN
1 179 Inlägg
3 mars 2012
Tokken skrev:
Mohawwk skrev:

Hehe ja precis.. Men njaaaa dom platsar nog bättre i bilen när dom är klara. smile

Då har du iallafall resgodis me dig wink

Sök