Men hur många varv? Visa säger man ska skruva lite åt taget? Men vad är lite? Halvt varv? 5 varv?
Har för mig att när jag ställde upp laddet så motsvarade 3 varv ungefär 0.1 bar. Inte riktigt men nästan, fick skruva mycket iallafall för att få det från 0.3 (var en ltt) till 0.85
lånar tråden lite, hoppas det är ok, Toxic, då det är ett relaterat problem!
På min LTT -95, så är inte tryckklockan ikopplad nu, men ändå så skenladdar den inte?! Något måste ju vara galet? Jag har chippat den med ECOMAX-chip från VikingChip o kör med original wg.
Okej tack så sjukt mycket då! Original turbo på ska väl klara 0.8 bar? Eller dom klarar mer?
De ska väl klara uppemot 1.2 utan några problem, sen börjar de bli ineffektiva. Så börjar bli dags byta upp sig då till som så många andra t.ex 19T. Vanligt och välbeprövat Fast då är ju tänd och bränslechip att föredra, för att kunna plocka lite effekt!
lånar tråden lite, hoppas det är ok, Toxic, då det är ett relaterat problem!
På min LTT -95, så är inte tryckklockan ikopplad nu, men ändå så skenladdar den inte?! Något måste ju vara galet? Jag har chippat den med ECOMAX-chip från VikingChip o kör med original wg.
MVH Oscar
Hej Oscar!
Inte en aning du, suger verkligen på sånt. Detta är min första turbobil
Okej tack så sjukt mycket då! Original turbo på ska väl klara 0.8 bar? Eller dom klarar mer?
De ska väl klara uppemot 1.2 utan några problem, sen börjar de bli ineffektiva. Så börjar bli dags byta upp sig då till som så många andra t.ex 19T. Vanligt och välbeprövat Fast då är ju tänd och bränslechip att föredra, för att kunna plocka lite effekt!
Också funderat på 19T sen faktiskt Ska beställa ett trimchip från kl-racing imorgon som ska ge 45+ hästar
lånar tråden lite, hoppas det är ok, Toxic, då det är ett relaterat problem!
På min LTT -95, så är inte tryckklockan ikopplad nu, men ändå så skenladdar den inte?! Något måste ju vara galet? Jag har chippat den med ECOMAX-chip från VikingChip o kör med original wg.
MVH Oscar
Hej Oscar!
Inte en aning du, suger verkligen på sånt. Detta är min första turbobil
När du säger inte inkopplad, menar du då att du bara ryckt slangen eller att du pluggat den?
lånar tråden lite, hoppas det är ok, Toxic, då det är ett relaterat problem!
På min LTT -95, så är inte tryckklockan ikopplad nu, men ändå så skenladdar den inte?! Något måste ju vara galet? Jag har chippat den med ECOMAX-chip från VikingChip o kör med original wg.
MVH Oscar
Hurdå "inte inkopplad", är armen från tryckklockan avhängd från "spjället" i avgashuset? I så fall har du mer eller mindre inget ladd alls just nu....
Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
Har en fråga till. Längst ut på staven på wastegaten så sitter ett hål som man sen sätter på en liten pinne på turbon. Om man skruvar in staven så når inte hålet till pinnen. Kan man bara skruva ut den yttersta delen eller ska det va helt löst från pinnen där sprinten sitter sen?
Okej tack så sjukt mycket då! Original turbo på ska väl klara 0.8 bar? Eller dom klarar mer?
De ska väl klara uppemot 1.2 utan några problem, sen börjar de bli ineffektiva. Så börjar bli dags byta upp sig då till som så många andra t.ex 19T. Vanligt och välbeprövat Fast då är ju tänd och bränslechip att föredra, för att kunna plocka lite effekt!
går väll som max att ladda runt 0.8-0.9 utan att bilen spikar/slår ifrån på grund av för lite bränsle om jag inte minns helt fel, sen måste man ju chippa för att komma upp i högre laddtryck.
Har en fråga till. Längst ut på staven på wastegaten så sitter ett hål som man sen sätter på en liten pinne på turbon. Om man skruvar in staven så når inte hålet till pinnen. Kan man bara skruva ut den yttersta delen eller ska det va helt löst från pinnen där sprinten sitter sen?
Kanske dålig förklarning
Dra ut pinnen ut ur wastegaten så pass så den går att haka på pinnen på turbon.. Den fjädrar liksom tillbaka, det är de som är grejjen med det hela, man ställer mothålet såpass hårt så man når sitt önskade laddtryck innan wastegaten öppnar..
Senast redigerat av nesum (23 oktober 2011)
Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance
lånar tråden lite, hoppas det är ok, Toxic, då det är ett relaterat problem!
På min LTT -95, så är inte tryckklockan ikopplad nu, men ändå så skenladdar den inte?! Något måste ju vara galet? Jag har chippat den med ECOMAX-chip från VikingChip o kör med original wg.
MVH Oscar
Hurdå "inte inkopplad", är armen från tryckklockan avhängd från "spjället" i avgashuset? I så fall har du mer eller mindre inget ladd alls just nu....
skaffa en ställbar WG endra från en FTT eller köpa ny från typ http://www.turbomeck.se.... dock låter 0.75 väldigt lite med ryckt slang min laddade då nästan 1.5bar enl mätarn ^^