för de första så ryker han lite varje gång jag startar efter ett länge uppehåll. men efter någon minute går han bra. sen så vet jag att han inte laddar som han ska. laddar bara 0,5-0,6. jag vet inte om detta har något samband med de första.
jag har varit inne och kollat check engine lampa och dom sa att tändkasseten kan va dålig men inget som behövs bytas innan den börjar gå dåligt. de är ju frågan om man ska byta den nu?
Du har ingen i din närhet med en Saab som du kan provlåna kasseten av? Bara den är svart så passar den, även om du tar den ifrån en 2,0t och du har en areo.
nu har jag testat med min pappas 9-5 tändkasset. och de funkade så bra:P ladda nästan ingenting så jag satt tillbaka min gamla. nu laddar han bara runt 0,5 på a-stolpen och till slutet av gult fält ska de va så? jag är lite fundersam och jag måste byta tändkasset eller om jag ska byta något annat först. typ tändstift? eller wg
hur menar du:) jag har hört att man ska en av dom tre slangarna för att då laddar han fult och då kan man utesluta magnetventilen. men vilken slang ska jag dra?