3539
Sök

Opel calibra motor lampan lyser och vägrar starta!?

34 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Hej har ganska nyligen skaffat mig en opel calibra 92:a som jag fått problem med allt började med att bränsle slangen sprack lite o läckte bensin så jag böt ut den efter det vill bilen inte starta och motor lampan lyser? har kollat att relät till pumpen är helt att alla säkringar är hela har kollat att de kommer el till pumpen och spridarna, har även testat byta ut bränsle pumpen men fortfarande inget hmm  vet inte längre vad ja kan göra mer? snälla hjälp mig snabbt!!! smile

292 Inlägg
26 oktober 2011
har du kollat att den trycker fram nån soppa då?? kolla tändstiften...

34 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
har provat ta bort soppa slangen från spridarna och e ett jävla tryck med bensin där men har nu provat nollställa databoxen(tagit bort polerna från batteriet) så nu har motor lampan slocknat iallafall men lyser nån till lampan ser ut som en rund ring med ett utropstecken i vad betyder den? hmm även när motorlampan slockat så vill den ej starta hmm skumt att det blir fler på bilen av att byta en slang

34 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
det är det det kommer inte in någon soppa i motorn även fast jag skollat spridarna o allt att dom funkar för stiften är snustorra

34 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
om jag sprutar i lite stargas eller nått så startat den direkt

695 Inlägg
27 oktober 2011
Drouggez skrev:
det är det det kommer inte in någon soppa i motorn även fast jag skollat spridarna o allt att dom funkar för stiften är snustorra

Problemet kan juh vara btr.. Har du kollat så gnista finns.. Ingen gnista=ingen soppa från spridarna.

Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd.
®™ Nuclear Performance

34 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
btr? batteriet menar du då eller?

695 Inlägg
27 oktober 2011
Drouggez skrev:
btr? batteriet menar du då eller?

Nä, bränsletrycksregulatorn. Kollat gnistan?..

®™ Nuclear Performance

34 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
vart sitter den och hur kollar jag gnistan på den?

695 Inlägg
27 oktober 2011
Drouggez skrev:
vart sitter den och hur kollar jag gnistan på den?

Hinka ur ett stift och lägg de kopplat i tändkabeln emot chassit på motorn, vrid på nyckeln, borde komma gnistor mellan elektrodena då... BTR brukar sitta mellan soppaslang och fuelrail...

®™ Nuclear Performance

34 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
men det kommer ju gnistor på stiften annars skulle den väl inte starta med startgas?

695 Inlägg
27 oktober 2011
Drouggez skrev:
men det kommer ju gnistor på stiften annars skulle den väl inte starta med startgas?

Aha, då så, då låter de som att spridarna ej gör sitt jobb.. Kan va btr då juh..

®™ Nuclear Performance

34 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
och är den dyr? eller svår att byta?

34 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
hittat den för 900 så det är nu min sista chansing att det är den? tongue eller finns det fler lösningar tro?

34 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
Går det att kolla på nått enkelt sätt om den är trasig?

63 Inlägg
27 oktober 2011
Vart satt slangen som du bytte? Vid tanken? Framme vid motorn?

34 Inlägg
27 oktober 2011
Trådstartare
Den satt precis efter bränsle pumpen en liten bit framåt mot motorn

695 Inlägg
28 oktober 2011
En btr bruka iofs gå sönder på så vis att bilen bör gå ändå. Men kan kanske bränsleboxen fått på fan?, känner egentligen inte till opel så pass bra. Men efter att farsan haft en så har jag fått för mig att elektroniken är känslig....

®™ Nuclear Performance

34 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
okej men snackade med meca idag där jag hittade delen och dom va istort sett helt hundra på att det var btr som var trasig

695 Inlägg
28 oktober 2011
Drouggez skrev:
okej men snackade med meca idag där jag hittade delen och dom va istort sett helt hundra på att det var btr som var trasig

Härligt, hoppas du får snurr på grejjerna  big_smile

®™ Nuclear Performance

Sök