3528
Sök

ROADRAGE, har du blivit utsatt?

263 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
Frågan är enkel, har du utsatt nån eller blivit utsatt för "ROADRAGE"

Berätta gärna!

Ju utförligare desto bättre big_smile
Senast redigerat av SaabAnton (28 oktober 2011)

1 171 Inlägg
28 oktober 2011
Det är de som är farligast i trafiken för de brukar inte ha marginal för andras misstag.

1 319 Inlägg
28 oktober 2011
Blev jagad av någon man i 30 års åldern som följde efter mig 2-3 mil på 50 vägar för att jag sladdade i en rondell, stannade först o snacka med honom när han blinkade frenetiskt på mig, taggade därifrån rätt fort dock och då låg han bakom. Tog ett jävla tag och bli väck honom, gjorde inte så jävla mycket att han följde efter dock, inte så mycket han kan göra..

Blev jagad av en ung arab i 25 års åldern när jag körde om honom på högersidan på 70väg. Han körde ikapp mig, spottade på mil bil genom rutan och skrek på arabaiska.  De var 4 och vi var 2 i bilen, körde ifrån honom på studds, dåliga odds liksom.

En annan ung man jagade mig i sin BMW när jag cyklade bakhjul på 30väg och han inte gillade detta, försökte köra förbi mig med dörren öppen och således slå mig med dörren, men klarade mig den gången då jag hoppa upp på trottoaren och drog iväg på parkvägar.

Däremot har jag fuckat, ur på några bilister och gett dom en hjärtattack, inte så många som förväntar sig att man stannar och springer ut för att be dessa idioter att fara åt helvete, de flesta blir rätt ställda! smile

_----------'

263 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
Har själv gjort en kostymgubbe i en BMW smått irriterad idag,

Jag skulle själv svänga vänster i en korsning med lastbil, korsningen i sig är väldigt trafikerad vid 4 snåret vilket gör att man får chansa eller hoppas på att nån skall släppa ut en.

Efter en stunds väntan så tänker jag "nu fan får de va nog".

Så jag lyfter på vänsterfoten och rullar långsamt framåt. Bilen från vänster stannar hyggligt å släpper ut mig men bilen från höger, herrejävlar!

Han kunde max ha kört i 20kmh men IKKE kunde han vänta på mig. Antingen hade en jävla hemlängtan eller så va hans fru super kåt.

Så gubben stannar, tutar å börjar hytta med armar å ben.

Men jag sket i vikket å bara skaka på hövvet.

VARFÖR ÄR ALLA SÅ JÄVLA EGOCENTRISKA!?

1 319 Inlägg
28 oktober 2011
SaabAnton skrev:
VARFÖR ÄR ALLA SÅ JÄVLA EGOCENTRISKA!?

För att det är äckliga människor som inte har någon som helst respekt för sina med människor och anser att deras tid är värd mycket mer än alla andras. Dagligen försöker folk tränga sig, köra om 2 bilar med fullgas när det är 100 meter kvar på 2-1 vägen. osv osv, ingen släpper fram någon alla ska fram så fort som möjligt. Absolut inte alla som är som dessa, men det finns ju en del.

Angående lastbilar som ska köra ut från  byggplatser/diverse gator, så försöker jag att alltid släppa fram dessa, tar 20 sekunder av min tid och gör en chaufförs tid lättare. Kör själv inte lastbil, men kör bil 5-8 timmar i storstadstrafik varje dag, och i allafall jag försöker visa respekt mot alla andra på vägen. Skulle alla andra människor göra så, skulle trafiken flyta på så jävla mycket smidigare.. Alla måste sluta stressa och ta det lugnt, deras stress och hetsiga körande orsakar bara mer problem.

_----------'

263 Inlägg
28 oktober 2011
Trådstartare
Ligger mycket i de, men finns inga konkreta lösningar tyvärr..

711 Inlägg
28 oktober 2011
1 gång,det var väl jag som tog initiativet till att käfta,men de var han som orsakade situationen.
Som tur var så vart det bara munhugg,han hade nån knatte på 12år typ i bilen så jag drog det inte längre än så.

Annars har det faktiskt vart lugnt på road rage fronten för min del,nått skrik i bilen blir det väl i veckan.
När det är sågspån som är ute och åker 50-60 på 70 sträckor,inte blinkar ut från rondeller etc..

1 422 Inlägg
28 oktober 2011
Personligen hatar jag folk som ska för nära och inte blinkar ur rondeller. Vad det gäller att ligga för nära så är det speciellt ett scenario med mazdan som är jävligt.. Att man står i en lutning (uppför) och väntar på grönt ljus och nån idiot ställer sig 1dm bakom (händer oftare än man kan tro) och det är lite smått irriterande när man kör med sinterkoppling. Blev så pass less på en herre i en x5 som nästan måste touchat bakre kofångaren så istället för att sätta mazdan i bilen hans så fick han lite toyo gummi i fronten istället smile Aldrig riktigt blivit utsatt för andras road rage, bara deras idiotiska körstilar smile

Muttley
28 oktober 2011
Råkar ut för en gubbe ibland som hatar taxichaffisar. Kommer han före oss så är de 5 km/h som gäller, och han har stenkoll på var vi blinkar och ska svänga för att ligga ivägen. Men då blinkar vi klart på fel väg så vi blir av med han och då blir han sur smile

Annars skiter jag i alla andra, tar inte ögonkontakt med folk som beter sig lustigt. På sin höjd räckte jag tungan åt en kärring en gång smile. Var lite roligt när man tänkte på hur sur hon var. så är rätt så snäll.

Opelfreak
431 Inlägg
28 oktober 2011
Det enda jag har råkat utför, är när jag blev omkörd utav en Honda crv med en långhårig hårdrockare uthängandes genom passagerarfönstret som hytter med näven och skriker något obegripligt. Tyckte nog inte om när jag svängde ut framför honom.

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
28 oktober 2011
Jag blir ofta irriterad på folk. För dom kan helt enkelt inte köra riktigt tongue
Jag påstår inte att jag är perfekt, men jag försöker iaf underlätta för annat folk i trafiken.

"Bästa" situationen hittils är väll då det var nån mupp i en Peguot 604(?), som började med att ligga typ 1cm bakom, körde om folk på det farligaste sättet jag någonsin sett! EXTREMT nära och alldeles för fort när det kom möten osv.
Så först körde jag lite extra sakta så han skulle få ta det lugnt ett tag, fast självklart så körde han om och då råååkade mitt långfinger dyka upp.

DÅ, hade han minsann tid att köra saktare! Avbröt sin omkörning och låg brevid mej och bara kollade på mej! Så då bromsade jag in mera, och då ville ju alla andra som låg bakom köra om, så då började dom tuta på han osv så då drog han iväg tongue

I övrigt har det vart rätt lugnt ^^

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 oktober 2011
Jag blir förbannad var och varannan vecka men det är sällan jag agerar. Men när folk kör upp i arslet på mig så tappar jag alltid gaspedalen, om de inte håller avstånd så saktar jag in för min säkerhet och får dessutom en legitim anledning att jävlas!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök