bumpar här istället för att göra ny tråd igen. Bytte bränslerelä och bilen gick utan problem i 40 mil. Nu är det kommit tillbaka igen..
Bilen hackar till, hackar till igen efter någon minut och håller på så. Skulle till replokalen för 2 dagar sen och då bara hostade bilen. Fick igång den efter 5 minuter.
Gick inte rent så tog ett varv runt den medans den stog på tomgång och hittade små svarta fläckar på marken bakom avgassystemet, såg ut som någon hade stänk lite lite förbränd olja. Var inte alls mycket utan bara pgra stänk. Förstår att så här ska det inte vara, men vad är fel? Hursomhelst kom jag fram till replokalen som ligger 2 mil ifrån där jag bor utan problem. Är i replokalen i 2 timmar och sen är det dags att åka hem igen.
Bilen startar hur fint du vill, låter den gå på tomgång i 5 min, inga problem. Kör iväg men tvingas vända efter några 100 meter och köra tillbaka. Gör det jag skulle göra i replokalen och sätter migi bilen och drar igång den.
Tar bara 1 minut, sen börjar den bråka med mig igen för att lägga av efter några 100 meter, mitt i stan. Står i 30sek och testar att få igång bilen igen. Inga problem men nu är tomgången åt helvete, ligger minst på 1000rpm. Orkar inte med den så kör iväg ändå och den börjar hacka och stannar flera gånger gånger. En gång körde jag in till kanten igen och märkte att spridarna fortsatte att ticka och kylarfläkten fortsatte att köra. Kan inte komma ihåg om jag låg i läge I eller II i tändning men inte har jag märkt att spridarna får för sig att öppna och stänga sig när inte bilen är igång. Hursomhelst så kommer jag hem iallefall.
Det jag har gjort nu är att byta;
bränslerelä 3 gånger, varav 2 gånger beg
Har dubbelkollat alla kablar i motorn
Bytt luftfilter
Det jag inte byt än;
Bränslefilter
Vacuumslangar
Tändstift
Spridarrelä
hallgivare
Bränslepump
LMM
Symtomer;
Förbränd olja ur avgasröret 1 gång (ej blårök)
Hackar och kan dö
Kan vara svår att starta när den är varm och dött
Spridare fortsätter att öppna/stänga i läge II
Tyckte även att spridarrelät klickade.
Kylarfläkten fortsätter.
Hör alltid att bränslepumpen kör igång i läge II (inte tänkt på att kolla detta precis efter bilen har dött)
Senast redigerat av Hooglund (20 maj 2012)