4125
Sök

VolksWagen Sharan 98 ELHISS m.m

2 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
Snälla, någon som kan hjälpa mig ?

Skaffade en Sharan för någon dag sedan ,
Allt funkade tills dagen efter .

Fläkten fungerar ej , rutorna går ej att få ner och nu har vindrutetorkarna gett sig med .

Vad kan man göra själv?
Eller är det dead end att lämna in den på verkstad och låta det bli en dyr historia?

Tack på förhand .

/ Carro

C20LET
1 041 Inlägg
3 november 2011
Det kan vara komfort dosan
El hissar samt c-lås o innre  belysningen o lite mindre saker slutade fungera på polarens passat som är 97års
problemet var att en dosa som ligger under mattan på förarar sidan va fuktig eller den hade simmat i vattnet som samlade sig under mattan.

Nu vet jag inte om du har en komfort dosan under mattan på förare sidan på din Sharan, men du kan iaf lägga handen o känna om mattan är blöt/fuktig.
Att vindrutetorkarna inte fungerar kan vara att en säkring har sagt upp sig, har du kollat säkring boxen?
Sen är det inte farligt dyrt o lämna den på verkstad för felsökning så man vet vart man skall börja.

MVH

Vi tycker olika vet jag, that's it

2 Inlägg
3 november 2011
Trådstartare
Rawad skrev:
Det kan vara komfort dosan
El hissar samt c-lås o innre  belysningen o lite mindre saker slutade fungera på polarens passat som är 97års
problemet var att en dosa som ligger under mattan på förarar sidan va fuktig eller den hade simmat i vattnet som samlade sig under mattan.

Nu vet jag inte om du har en komfort dosan under mattan på förare sidan på din Sharan, men du kan iaf lägga handen o känna om mattan är blöt/fuktig.
Att vindrutetorkarna inte fungerar kan vara att en säkring har sagt upp sig, har du kollat säkring boxen?
Sen är det inte farligt dyrt o lämna den på verkstad för felsökning så man vet vart man skall börja.

MVH

Tack så mycket för ditt svar .
Har en sådan dosa under fsätet, så blir nog att kolla upp det , och som du skriver , var inte så dyrt att lämna in smile
Tack åter igen .

Mvh

C20LET
1 041 Inlägg
10 november 2011
Hittade du felet?

Vi tycker olika vet jag, that's it

Sök