Bild som är någon dag gammal. Har nu passat in den så de sitter bra. Slipat den så de är hyffast. Kollar få slipa någon tinne till och kanske ett lager spackel till om jag orkar
Kör på en ordentligt lager slipgrund med så blir det kanon.
Kanske kommer göra något liknande eller så monterar jag ned ett slutsteg där istället.
Jora de går sakta framåt. Har haft lite problem med racing beat adaptrarna som ska fixa infon till mätarna. de har varit fel stoleker hit och dit. Men nu är dom påväg. Sedan så har jag nu fixat alla kablar förutom till slutsteg. Bilen ska till Ullared i helgen sedan ställs den av igen. Så ska allt fixas
Målet att få klart mittpanelen till helgen. Så ska de läggas kolfiber.
Bild som är någon dag gammal. Har nu passat in den så de sitter bra. Slipat den så de är hyffast. Kollar få slipa någon tinne till och kanske ett lager spackel till om jag orkar
Kör på en ordentligt lager slipgrund med så blir det kanon.
Kanske kommer göra något liknande eller så monterar jag ned ett slutsteg där istället.
Just nu är de mycket spackla slipa om vartannan. Men då jag har mycket nu i veckan så ligger jag lite lågt. Så kommer jag sluta som en djur då jag ställer av den igen
Nu har jag hämtat lite ljud. Synd de inte är mer än 24 timmar per dygn. Vill bygga nu direkt. men ska avsluta mittkonsollen och mätarbygget först. Men de ska bli grymmt kul att börja bygga ljud igen nu
Jora visst går de frammåt. Men lyckades dra sönder en sak då jag skulle intallera adaptrarna igår. Så den åker in till Mazda nu i veckan. Mne är man så jävla kass så får man fan sota för de
Pratade nyss med Lukas Kooz. Har fått lite tankar och ideer. Måste säga att han är mycket trevlig. Och man märker att han är intresserad av att hjälpa en. Nästan skump snäll . Började palsta idag och de gick inge vidare. Fick inte väven att ligga ritigt bra. Så nu ska jag göra ett försök imorgon igen. Så ska de funka bättre . Bara göra nice and slowly
Skicka en bild på vad du plastar så kan jag säkert hjälpa till.
Ja jag var ju hämta kjolarna från honom och han är faktiskt sjukt trevlig.
Edit: Är det sidorna som är svåra i bagaget? att dom släpper?
Exakt de som jävlas faktiskt. Ska plasta en remsa i taget och köra värmepistol imorgon tänkte jag. Vad tror du om de? Hur snabbt härdar de med värmepistol?
Skippa varmluftpistolen lägg ett par droppar härdare till.
Vad kör du med för väv?
Jag brukar smeta in plasten sedan lägga på väven och sedan lägga på lite mera plast. Sedan får det härda. Ibland får man gå efter med pensel och pensla upp plasten som rinner.
Skippa varmluftpistolen lägg ett par droppar härdare till.
Vad kör du med för väv?
Jag brukar smeta in plasten sedan lägga på väven och sedan lägga på lite mera plast. Sedan får det härda. Ibland får man gå efter med pensel och pensla upp plasten som rinner.
De va så jag gjorde, funkade inte alls. Dock va de inte så varmt så de tog ca 45 min inan de härdat.
Har fått tipps om att värma pollyestret och härdaren lite så den börjar går från glå till lite brun. Och sedan då börja lägga. För då har själlva proseduren kommit igång. vad tror du om det?