2972
Sök

940 -97 ecc problem.

48 Inlägg
1 november 2011
Trådstartare
#1
Tja, problem med fläkt historian min.. Volvo Ltt -97a ECC.
Symtom.
När det är plus grader ute går fläkten felfritt. alla lägen funkar..
Men när det blir under nollan funkar inte fläkten på något läge.

Kan inte läsas ut via OBD elr blink koder. (Det hära med vrid reglagen si och så. händer igenting???

Någon som har nån idè ?

har bytt fläkten..
Är lite inne på fläktmotståndet, bakom handsfacket. men ser inget brännmärke elr liknande,
Finns det någon temp mätare nånstans, eftersom den inte går vid minusgrader ????

Ecc är inte min starka sida.


simoni rimnäisi
269 Inlägg
1 november 2011
#2
Ivarsson_volvo skrev:
Tja, problem med fläkt historian min.. Volvo Ltt -97a ECC.
Symtom.
När det är plus grader ute går fläkten felfritt. alla lägen funkar..
Men när det blir under nollan funkar inte fläkten på något läge.

Kan inte läsas ut via OBD elr blink koder. (Det hära med vrid reglagen si och så. händer igenting???

Någon som har nån idè ?

har bytt fläkten..
Är lite inne på fläktmotståndet, bakom handsfacket. men ser inget brännmärke elr liknande,
Finns det någon temp mätare nånstans, eftersom den inte går vid minusgrader ????

Ecc är inte min starka sida.

kondens i kontaktstyck te fläktreglaget tongue

simoni rimnäisi

25 Inlägg
2 november 2011
#4
Jag skulle prova att byta reostaten som sitter bakom handsfacket

Mr-Sniper Racing
!! Stockholm !!

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
2 november 2011
#5
det är ett ganska simplet system

blinkar det inte alls i panelen så ska det inte vara ett fel

har just monterat ett ecc paket i min 740 med ac orginal

det sitter en tempgivare som anger hur varm luften är men det går alltid att starta fläkten oavsätt tempratur

sen har du en sensor uppe i taket som känner av tempraturen men även utan den så kommer fläkten att fungera

är nog mer själva ecc panelen eller fläkt"motståndet"
som strular för dig

Kör fort så hinner inget hända...

48 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
#6
okej okej.. Ska pröva byta motståndet i morgon och se.. Håll tummarna wink.. svåraste är att få till minusgrader tongue Tack för hjälpen.. återkommer med resultat!


1 008 Inlägg
2 november 2011
#7
Kolla stomanslutningarna bakom/under bränslestyrdonet mot a-stolpen så de inte är lösa eller oxiderade.


Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
2 november 2011
#8
240bns skrev:
Kolla stomanslutningarna bakom/under bränslestyrdonet mot a-stolpen så de inte är lösa eller oxiderade.

ingen dum ide en svart/vit 2.5mm2 kabel går inte att missa

Kör fort så hinner inget hända...

48 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
#9
Underbara svar... Tackar hjärtligt! kommer med svar..



Sök