4124
Sök

Jeep cherokee 94a.

8 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
Tjena. De är är mitt första inlägg här så hoppas de blir rätt nu. Men till problemet. Jag fick en jeep cherokee av farsan för den fick han av nåon polare. iaf så hade jeepen stått still i ett år och i dag skulle jag starta den. men de gick inte som planerat. motorn gick inte runt på bilen så jag fick åka och köpa nytt batteri som jag satte på och skulle starta den men den vägrar.de verkar som motorn inte vill gå runt. startmotorn ska ju gå runt på en bil när man vrider om nyckeln men på jeepen så låter som de är lite batteri och att den inte orkar. jag prövade med startkablar och de är samma sak där. någon som vet vad som kan vara fel?

2 845 Inlägg
6 november 2011
Låter som dålig jord, testa och sätt en startkabel mellan minuspolen på batteriet och nånstans på motorn där du vet är bra jord.

Annars kan det va kol i startmotorn kanske som hängt sig, pröva att knacka med en hammare på startmotorn och se om det hjälper

866 Inlägg
6 november 2011
kolla jord kabel från batteriet och sröm kablarna.bir dom varma (heta) då är det där problemet ligger . har bilen stått ett tag då vet man inte vad som kan hända! Har du otur så har motorn satt sig! känn på veven med lämplig hylsa och långt handtag?! Eller är det så att startmotorn inte alls går runt? kolla säktingarna. Start spärren på lådan .

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 november 2011
Oxid på startmotorns anslutningar är inte ovanligt, Även kabelbrott på samma kabel har inträffat på Jeep.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

8 Inlägg
6 november 2011
Trådstartare
allting går ju runt men allt går så sjukt segt. startkablarna blir dock varma. ska kika mer på de i morrn. tack för alla svaren

Sök