3580
Sök

Fastskruvandet av slutsteg på baslåda

1 297 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Hej!
Har hört att de går bra men även att slutsteget pajjar av de.
Är ingen värsting som jag har utan en 10" å ett 60W slutsteg.

Mvh Tobbe

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 augusti 2006
Hej, beror helt på lådan, är den byggd av bra material på ett bra sätt så ska den inte vibrera = det går att montera slutsteg på

BMW M3 är körglädje!
102 Inlägg
27 augusti 2006
Jag hade ett slutsteg fastskruvat på min baslåda i en annan bil jag hade och det slutade med att ett motstånd i slutsteget släppte i lödningen och hela steget gick åt helve*e... så jag råder dig att inte skruva fast det, även om det inte är "stora" grejer

// Jocke

Blinka med blåljus om du vill race:a

1 297 Inlägg
27 augusti 2006
Trådstartare
Lådan är jäkligt stabil.. Grejjen är att jag vill fan inte skruva fast slutsteget i bilen smile Nåja.. De kostade inte så mkt pengar så jag provar nog. Men det värsta som kan hända är att slutsteget går sönder?

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
27 augusti 2006
jag har mitt på det sättet och jag har då inte märkt någon försämring.. så det ska nog inte vara någon fara..

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
27 augusti 2006
GurraG skrev:
jag har mitt på det sättet och jag har då inte märkt någon försämring.. så det ska nog inte vara någon fara..

Handlar ju om hur seriös man vart i byggandet, bra låda som sitter fast så är det lugnt...

1 297 Inlägg
28 augusti 2006
Trådstartare
bah. Nybilsgarantin åker bla bla. Detta tänker jag då inte göra själv. MDS i luleå får göra de om dom kan garantera nybilsgarantin

Rookie
63 Inlägg
30 mars 2007
Jag tänkte göra samma sak, ev sätta en hylla en liten bit ovanför baslådan, så de fortfarande ser ut att höra ihop. Och om det finns risk för att steget går sönder så blir det nog det senare alternativet

281 Inlägg
30 mars 2007
bumpe skrev:
Hej, beror helt på lådan, är den byggd av bra material på ett bra sätt så ska den inte vibrera = det går att montera slutsteg på

haha jag har då aldrig i hela mitt liv råkat ut för en baslåda som INTE vibrerar... kvittar hur bra man byggt den, det vibrerar ändå.

Slutsteg är ofta väldigt välbyggda för att klara vibrationer så det ska inte vara någon fara.
skulle det gå sönder så kan du ju alltid be om ett nytt via garantin. finns ingen regel som säger att man inte ska ha det fastskruvat på lådan.

Mvh Jonas

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
31 mars 2007
princip alltid haft slutsteg skruvat direkt på baslådan pga av att ja inte har haft nån annan stans å ha det, aldrig nått som gått sönder, å då snackar jag att ja har haft många olika lådor å steg.. som sagt aldrig nått som gått sönder osv.

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

1 297 Inlägg
31 mars 2007
Trådstartare
Hey min gamla tråd smile Kan uppdatera med att slutsteget sitter på lådan å det funkar hur fint som helst smile

1 631 Inlägg
31 mars 2007
Ett steg går inte sönder av vibrationer från BASLÅDAN. Däremot kanske från BILEN som vibrerar och skakar ungefär 10000 gånger mer...

Det är inga problem att skruva fast steget på lådan. Lådan ska ju självklart sitta fast i bilen, men det gör den väl redan hoppas jag.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök