Ja, jag testkörde skiten, och tycker inte det va något knyck alls i den + att det va problem, så jag skrotar planerna på att köpa en 206.. Nu.. Ska.. Jag.. Bara... Leta efter en ny jävla bil .. hade vart skönt å ha en till i helgen.. Någorlunda bensinsnål, billig att äga, kosta max 35.. Helst runt 25-27..
Golf 4 kan jag rekommendera, köp en 1,6 16v från -00 och nyare så dricker den runt 0,7 landsväg, och 0,8 blandad. De fins för runt 30.000 om du kan acceptera miltal på 15-18.000 mil.
Grymt sköna att köra och åka i, lätta att mecka med och billiga delar. Det fins dessutom gott om dem så begagnade delar på skroten är inga konstigheter att få tag i.
Undvik 1,4-motorn dock, svår att hitta delar till och väldigt slö.
Så lite hästar i allt, går civic med 112 hästar verkligen så bra? Tänker speeden å ax.. Börjar nästan fundera på någon saab turbo eller något även om jag hatar saab:s utseende.. Inget som går å göra något kul med heller direkt.. Kollade lite på Golf 3 vr6, dem verkar rätt nice, men lite dyra att försäkra.. Golf 4 hitta jag inte så många aktuella med.. Suck, vill kirra en bil innan helgen !
Det är ingen 1,6 vtec så bli inte lurad, det är en 1,5 vtec-e dvs ekonomimodell ala 114 hk. Plus att coupeversionerna är tyngre än hatchback så den är nog ganska trött.
Fel av mig, det är nog ingen vtec överhuvudtaget då motorn på bilden har DPFI och inte riktigt insprut. Så då ligger den nog på 90 hk.
De är en 1,6 för coupen finns bara i 1,6 men dom fanns både med o utan V-tec, motorena heter D16y7 o D16y8.
Motorn i denna är en D16y7 med andra ord en 1,6 utan v-tec men är mfi med centerat stående spjällhus på 105hk Så de är ett riktigt sprut på denna men ingen raket utan den är snål istället.
Men åter till tråden.
Ja skulle rekommendera en Civic eller en CRX som en vettig första bil. för dom är billiga att äga i försäkring o bränsle, sen finns de massor av styling o väghållnings prylar i vettiga priser.
varför så insösd på franskt ?? håll dig borta från franska bilar !!
Har haft en fransk bil själv ... den gick och gick även om massa små irriterande fel uppkom hela tiden.
En polare har också franskt... mer el fel får man leta efter, en bekant körde franskt elfelens moderskepp var den bilen. Något alla franska bilar har gemensamt är smäckig inredning och elfel.
bry dig inte om milen, detta är en riktigt fin bil med bra komfort ! Vi har en sån här som har rullat 45 000 mil, inte mycket som är bytt mer än slitdelar http://www.blocket.se/goteborg/BMW_523I … 15&w=1
alfa är trevliga bilar och köra men samtidigt kända för dålig kvalité.
De två japanska bilarna du länkade funkar fint som bruks bilar snåla och går sällan sönder, men kolla efter rost. Sen förvänta dig inga rakter ..
Audin ser fin ut ! Men kolla rosten, han har skrivit lite men det kan innebära mycket jobb . När man chipar en bil optimerar man luft/bränsle blandningen vilket gör att bilen blir både snålare och starkare, på turbo bilar höjjer man även laddtrycket vilket gör att de är ännu roligare att chipa ( mer effekt ). Men tänk på det här, när du har mer effekt är det roligare att gasa, ju mer du gasar desto mer dricker det... men kör man som folk går bilen ofta snålare chipad
Edit : Skriv gärna vilka märken du är intresserad utav.. mycket lättare att rekomendera en bil då.
Skriv också gärna ner lite mer krav på bilen, tex god komfort , snabb , billig ... eller ja vad du nu har för krav.
Men tänk också på att en snabb bil aldrig är billig att äga, och ju lyxigare bil desto dyrare delar ( oftast ) ett undantag är väl de japanska som inte är direkt lyxiga men dyra delar ändå, men å andra sidan byter man väldigt sällan delar
Åh fan, då lärde man sig något nytt, fan va alla kan mycket om bilar.. Men summa kardemumma, du rekommenderar inte alfan i alla fall ?.. Den hade ju knappt gått nått å va rätt billig ändå..
Åh fan, då lärde man sig något nytt, fan va alla kan mycket om bilar.. Men summa kardemumma, du rekommenderar inte alfan i alla fall ?.. Den hade ju knappt gått nått å va rätt billig ändå..
Har inte varit så mycket i kontakt med alfor så jag är inte rätt person att svara på det ! Men det jag kan berätta är att de är sköna att köra och ser ganska bra ut + att de har ett dåligt rykte ( kan ju vara så att de blivit bättre på senare år ?!? )
Åk och prov kör den ! men innan du köper så tycker jag du kollar upp reservdels priser osv ... så du inte får en chock när något måste bytas
En annan sak, audin du länkade.. jag få intrycket utav att det är en yngre kille som haft bilen och då stämmer det nog inte att han chipat den pga bränsle förbrukning hehe så det kan va så att den är ganska hårt körd. Bara en känsla jag fick utav att läsa annonsen, behöver absolut inte vara så !!
Det kan ju faktiskt vara värt å testköra den! .. Jo jag får väll titta lite på priserna.. Ok, både audin och alfan är ju bra påsättåvis.. Jobbar nämnligen i Kungsbacka, så man kan testaköra.. Det största problemet är väll att jag inte vet vad man ska leta efter för fel när man testkör.. Jag menar jag är ju inte helt efterbliven så jag hör ju om det är något sjuk skillnad i motorn men, som sagt, vet inte riktigt ändå..