3064
Sök

Angående: Träffar i Uppsala 2012?

71 Inlägg
5 mars 2012
robba91 skrev:
hobbyapan skrev:
Jag har varit uppe på 2 st träffar och båda två vill man knappt komentera över hur illa det var.
Det finns mycket som måste förbättras om jag ska komma upp en gång till på en träff i uppsala.

Uppställningsplats/parkering
Sladdandet
arrangörena

Det värkar som få saker men under dessa ligger det mycket, kan man inte få ordning på dom sakerna så är det ju helt enkelt katastrof på träffen.

Hoppas att uppsala kan ta och ordna en vettig träff och att dom kan få ett bra styrande av träffen.

Nu när jag läst en hel del om vad folk vill ha på en träff o vad som inte bör hända så funderar ja på att dra ihop ett gäng polare o starta något slags "team" o fixa lite seriösare träffar!
De är bara tidig vår än så MYCKET kan ändras i Uppsala! O om de blir så skulle jag jätte gärna vilja att dom flesta som klagat på träffarna i uppsala kom och bedömde o gav creds för allt så man kan förbättra!

Så om vi vänder den här tråden nu till anklagelser osv till:

VAD BEHÖVER UPPSALA FÖRBÄTTRA PÅ EN TRÄFF??

Ordning och reda! Jag är gärna med på att gå ihop ett gäng och köra igång några seriösa träffar!
Fixa gärna med uppställningsplatser så det blir samlat. Byt parkering då coop ofta är anknytet till sladdplan.

376 Inlägg
5 mars 2012
JockeMagnusson skrev:
robba91 skrev:
hobbyapan skrev:
Jag har varit uppe på 2 st träffar och båda två vill man knappt komentera över hur illa det var.
Det finns mycket som måste förbättras om jag ska komma upp en gång till på en träff i uppsala.

Uppställningsplats/parkering
Sladdandet
arrangörena

Det värkar som få saker men under dessa ligger det mycket, kan man inte få ordning på dom sakerna så är det ju helt enkelt katastrof på träffen.

Hoppas att uppsala kan ta och ordna en vettig träff och att dom kan få ett bra styrande av träffen.

Nu när jag läst en hel del om vad folk vill ha på en träff o vad som inte bör hända så funderar ja på att dra ihop ett gäng polare o starta något slags "team" o fixa lite seriösare träffar!
De är bara tidig vår än så MYCKET kan ändras i Uppsala! O om de blir så skulle jag jätte gärna vilja att dom flesta som klagat på träffarna i uppsala kom och bedömde o gav creds för allt så man kan förbättra!

Ordning och reda! Jag är gärna med på att gå ihop ett gäng och köra igång några seriösa träffar!
Fixa gärna med uppställningsplatser så det blir samlat. Byt parkering då coop ofta är anknytet till sladdplan.

Känner några grymt sköna personer ! O du får väldigt gärna vara med!
Mitt mål med detta är att få tillbaka de seriösare träffarna i uppsala.
O nån som fixar uppställningsplatser kan behövas smile
Min ide är väl Net on net men vet inte vad andra tycker om de?

54 Inlägg
5 mars 2012
finns det några som är sugna på att bilda ett team? har haft team förut men är intresserad av att starta ett nytt.
men behöver folk som är intresserade av att ha ett team i uppsala.

Finraggare
2 381 Inlägg
5 mars 2012
Åter igen, det är ingen raketforskning. Ni behöver ett bra ställe att parkera på, gärna med en annan parkering i närheten om det är någon som känner att blyfoten värker.

Ni behöver tydliga riktlinjer - och våga driva igenom dem om någon missköter sig. Det gör man bäst med ödmjukhet och respekt - inte att sitta och hota folk på ett forum

Ni behöver tydliga arrangörer (gärna sådana som har körkort...) som folk lyssnar på

Ni behöver lite framförhållning inför träffen

Så. Enkelt.

I love being a nobody - because nobody is perfect.

376 Inlägg
5 mars 2012
kameramannen skrev:
Åter igen, det är ingen raketforskning. Ni behöver ett bra ställe att parkera på, gärna med en annan parkering i närheten om det är någon som känner att blyfoten värker.

Ni behöver tydliga riktlinjer - och våga driva igenom dem om någon missköter sig. Det gör man bäst med ödmjukhet och respekt - inte att sitta och hota folk på ett forum

Ni behöver tydliga arrangörer (gärna sådana som har körkort...) som folk lyssnar på

Ni behöver lite framförhållning inför träffen

Så. Enkelt.

Tack för tipsen! Har fått ihop ett litet gäng hittils och hoppas på att de ska gå frammåt!

376 Inlägg
5 mars 2012
Alla som är sugna på att vara med i detta team skriv vad Just du kan göra! Här eller i pm.
Har som sagt fått ihop ett litet team nu o de blir bara större o större.
Drar ihop första träffen med enbart "Teamet" inom en snar framtid.

Finraggare
2 381 Inlägg
5 mars 2012
Just det, skall ni göra en lyckad träff kanske ni skall fundera på vilka som kommer dit...

376 Inlägg
5 mars 2012
kameramannen skrev:
Just det, skall ni göra en lyckad träff kanske ni skall fundera på vilka som kommer dit...

Så långt har vi inte kommit än.
Först teamet och sen diskutera vad vi kan göra för att få en så bra träff som möjligt.
Sen kan man ta folket som ska komma och sortera ut dom som inte är redo att vara på en seriös träff wink

71 Inlägg
5 mars 2012
robba91 skrev:
JockeMagnusson skrev:
robba91 skrev:

Tycker nog att NetOnNet ligger lite avsides.. Men varför inte parkeringen utanför CityGross? Dock vet jag inte hurpass upplyst det är där om kvällarna.. Sedan stänger dom vid 21. Annars bilprovningen fyrislund?

Finns en del parkeringar att diskutera om!

376 Inlägg
5 mars 2012
JockeMagnusson skrev:
robba91 skrev:
JockeMagnusson skrev:

Tycker nog att NetOnNet ligger lite avsides.. Men varför inte parkeringen utanför CityGross? Dock vet jag inte hurpass upplyst det är där om kvällarna.. Sedan stänger dom vid 21. Annars bilprovningen fyrislund?

Oja en hel del smile

132 Inlägg
5 mars 2012
man kan ju för fan inte välja vilka som ska komma på träffen när det är en öppen grej. det säger ju sig självt...

376 Inlägg
5 mars 2012
_R_ skrev:
man kan ju för fan inte välja vilka som ska komma på träffen när det är en öppen grej. det säger ju sig självt...

De har ingen sagt. men man kan få bort dom som inte är välkomna och förstör däremot.

Finraggare
2 381 Inlägg
5 mars 2012
JockeMagnusson skrev:

Tydligen inte om man lyssnar tidigare i tråden. Då är uppsala så litet att det stänker grus från sladdparkeringen hela vägen till bilarna som står parkerade på den vanliga parkeringen.

Jag vet vad jag har för krav för att komma iallafall, och händer det något som bryter mot det då drar jag hem på studs.

132 Inlägg
5 mars 2012

står det tidigare i tråden:).

376 Inlägg
5 mars 2012
robba91 skrev:
_R_ skrev:

De har ingen sagt. men man kan få bort dom som inte är välkomna och förstör däremot.

Sen har vi rätt bra kontakter med marker oxå så då kan man inte säga något om allemans rätt osv. Vi har även fotograf och snart en som kan filma troligtvis Då kan man få gott med bevis om nån missköter sig!

Wiggen
43 Inlägg
5 mars 2012
Hot kommer ingenstans, däremot så gör vi så att missköter man sig så åker man bort/ut.

Är inte svårare än så.

376 Inlägg
5 mars 2012
k1tara skrev:
Hot kommer ingenstans, däremot så gör vi så att missköter man sig så åker man bort/ut.

Är inte svårare än så.

De är lite så ja menar dock om man ens ska behöva åka ut har de gått för långt o då blir de polis anmälan.
Hur svårt är de o skärpa sig ett tag på en träff?
Kan man inte de så har man inget där o göra..
Självklart ska vi försöka anordna så de finns en avskiljd yta till dom som vill de men INGEN i teamet står för skador m.m

Vi satsar på att folk ska trivas!

crashtest dummy
17 Inlägg
5 mars 2012
robba91 skrev:
kameramannen skrev:
JockeMagnusson skrev:

Tydligen inte om man lyssnar tidigare i tråden. Då är uppsala så litet att det stänker grus från sladdparkeringen hela vägen till bilarna som står parkerade på den vanliga parkeringen.

Jag vet vad jag har för krav för att komma iallafall, och händer det något som bryter mot det då drar jag hem på studs.

Om de teamet jag drar ihop får ihop en träff kommer den som ens tänker tanken på att bränna gummi bland bilarna   inte ha en speciellt hel bil efteråt eller möjligtvis otrevligt polis besök då vi tänker som ja skrev Fota och ev filma träffarna!

Där gick du ut på helt fel sätt!
Att öppet gå ut med hot om skadegörelse på privat egendom är inte rätt sätt att få folk att bilda en bra uppfattning om dig och ditt "team".
Kom ihåg att allt du gör kopplas till teamet! Några vänliga råd från mig smile

Roger över Roger ut!
Om du inte crashat har du inte testat vart gränsen går.

376 Inlägg
5 mars 2012
Calle2 skrev:
robba91 skrev:
kameramannen skrev:

Om de teamet jag drar ihop får ihop en träff kommer den som ens tänker tanken på att bränna gummi bland bilarna   inte ha en speciellt hel bil efteråt eller möjligtvis otrevligt polis besök då vi tänker som ja skrev Fota och ev filma träffarna!

Där gick du ut på helt fel sätt!
Att öppet gå ut med hot om skadegörelse på privat egendom är inte rätt sätt att få folk att bilda en bra uppfattning om dig och ditt "team".
Kom ihåg att allt du gör kopplas till teamet! Några vänliga råd från mig smile

De enda vi vill slippa är massa onödigt skit som alla klagat på i den här tråden smile Självklart kan de hända lite bus wink
O vi e snällare än vad de ser ut!

Ska försöka få ihop en team träff i helgen EV o då bestämma lite mer vad de kommer innebära m.m

Skulle vilja ha lite rolig time attack osv.

Finraggare
2 381 Inlägg
5 mars 2012
Vad ni skulle behöva är någon som varit med förr som kan styra upp det från första dagen, att hota att slå sönder folks bilar är liksom inte det som Uppsalas bilträffkultur behöver.

Sök