3865
Sök

En skruv gick av! vad göra? gick inte att svetsa. saab 900 98a

GARAGET V.D.
900 Inlägg
18 november 2011
Trådstartare
som rubriken.. skruven till ABSsensorn gick av, det finns 2 skruvar där. en mellan sensorn och fästet och en till fästet bakom hjulhuset, det e den som gick av sad nu sitter sensorn lös för att det finns inget att sätta den fast i. jag försökte svetsa en skruv till den lilla biten som var kvar men det gick inte. vad ska jag göra? tips... har bes snart.

hoppas att jag har postat rätt.
MVH

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

4 Inlägg
18 november 2011
Om du inte har några sorts "gängutdragarsatser" så kan du försöka att borra i mitten av skruven/gängan för att sedan slå i en  torxbits med ett hammarslag, borra samma storlek som inre cirkeln på torxen för att sedan tvinga i bitsen med hammaren. kan du sedan försöka att värma med något så är det bra, spraya samtidigt med rostlösande. vänta en stund och värm sedan igen och försök att dra bitsen med en 1/4" hylsa. Är du varsam så brukar det funka.

Ha de gött

GARAGET V.D.
900 Inlägg
20 november 2011
Trådstartare
Bohste skrev:
Om du inte har några sorts "gängutdragarsatser" så kan du försöka att borra i mitten av skruven/gängan för att sedan slå i en  torxbits med ett hammarslag, borra samma storlek som inre cirkeln på torxen för att sedan tvinga i bitsen med hammaren. kan du sedan försöka att värma med något så är det bra, spraya samtidigt med rostlösande. vänta en stund och värm sedan igen och försök att dra bitsen med en 1/4" hylsa. Är du varsam så brukar det funka.

Ha de gött

tack!!
jag fixade skiten, 4 timmars jobb. tänk att en liten skruv kan ställa till så mycket.. nej och nu fungerar absn dessutom smile

kika gärna på mina bilar
-----------------------------------------------------------
var glad över det du har.. innan du förlorar det..

4 Inlägg
23 november 2011
Gött, ha de

2 415 Inlägg
23 november 2011
fan den som ger sig!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Sök