2 stabila "plank" typ regel eller liknande. 2 lika stabila grannar. Sätt in var sin regel mot plåten så att plankan pekar ner mot marken. Lyft bilen som en hävstång. Ska nog gå bra.
Förstår inte vad du menar? Du menar att man använder reglarna som lyftverktyg? Och så man står under däcken och pressar? -- Kan inte få tag i en truck, men kan nog få dit en traktor, kunde inte det idag iaf. Det jag är rädd för är om underredet skadas. -- Vinkelslipen dog, kanske jag kan låna någon. Det hade varit guld att få bort de där plåtfanskapet. --
Haha, ni kommer få veta sen när jag har fått loss den...
Om du tar två kraftiga reglar, typ 2m långa. Låter bilen stå på klossarna den står på, står framför bilen med 2st sådana reglar(2 pers). Sticker in dom under framhjulen, vinklar upp dom så du "lägger" dom på din omtalade plåtkant på varje sida. Sedan lyfter de två personerna, med tillräckligt långa reglar orkar dom lyfta fram hjulen på bilen. Dom bör lyfta så pass högt så att reglarna är vågräta med din ramp, eller helst högre. Du går upp och släpper handbroms och lägger ur växeln, vips så rullar bilen tillbaka på rampen:)
BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Bra gjort! Om det nu inte var en 1.8 GDi. Då hade den fått stå kvar...
hahaha! passa på att bygga nya fungerande ändstopp nu när du har bryggan fri? snygg "vikinga inspirerad" lösning, så förflyttade dom sina båtar på land mellan vattendragen.
Zadran, C.O.B efterfrågar hur TS lyckades hamna i denna underbara situationen från första början
Children-Of-Bodom skrev:
Smajly skrev:
Vinkelslipen.. Kapa bort dom där plåtstoppen så tar dom inte imot när du ska dra upp den med en annan bil.. Sen kan du ju svetsa dit dom igen.. eller ett par som fungerar till det dom ska Uppenbarligen funkar inte dom du har där..
Skulle va intressant o höra hur du kunnat köra över dom där är..
1+
Ja tappa du kopplingen eller vad hände ? Mena dom stoppar ju bilen
Mvh
Senast redigerat av NightCruiser (20 november 2011)
Vinkelslipen.. Kapa bort dom där plåtstoppen så tar dom inte imot när du ska dra upp den med en annan bil.. Sen kan du ju svetsa dit dom igen.. eller ett par som fungerar till det dom ska Uppenbarligen funkar inte dom du har där..
Skulle va intressant o höra hur du kunnat köra över dom där är..
1+
Ja tappa du kopplingen eller vad hände ? Mena dom stoppar ju bilen
Mvh
Det är nog snarare du som ska ha " rolleyes "
För du är ju ute och cyklar nu helt av banan. Det vi vill veta är HUR han lyckades hamna i den sitsen .......
Sen så skrev Ts att vi skulle få en lite historia på detta när han fått upp bilen igen. Därav vi frågar nu !
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (20 november 2011)
För du är ju ute och cyklar nu helt av banan. Det vi vill veta är HUR han lyckades hamna i den sitsen .......
Sen så skrev Ts att vi skulle få en lite historia på detta när han fått upp bilen igen. Därav vi frågar nu !
Hehe... Varför tror du jag markerat det du skrev? Antog det var det du ville ha svar på, inte hur han kom loss som några trodde du ville ha svar på utan hur han hamna där från första början... Eller ska jag fortfarande ha rolleyes?