rudarmy skrev:
mappning kostar 12500 turbo 4000-7000 Stålomspunna slangar 1500 spridare 1000-2000 LMM 800 på bildelsbasen
svetsa om downpipe för att turbon ska passa sen en adapterplatta mot grenrör
Kit för 280-300hk
Turbo 16T/18T/19T gärna med 7:ans vinklade avgashus
Adapter platta mellan turbo och grenrör
Stålomspunna slangar för olja/vatten
Spridare från T4 fas2 eller S60R
Sport avgassystem från turbon med sport/racekat (downpipen behöver modifieras för att passa avgashuset)
3" LMM (om du har en fas1)
T4 eller S60R koppling kan behövas om du har en 2,0t
Portat grenrör (gärna fas2)
Sportluftfilter
Bosch Platina F5DP0R tändstift
och en fin mappning på det...Helst en Alu intercooler oxå för att orka med laddtrycket i längden.
Detta ingrepp går bra på alla x40 turbo modeller, dock EJ 2,0t fas2 då dess kolvar förmodligen inte håller!
Kit för 310-340hk
Turbo 18T/19T med 7:ans vinklade avgashus
Adapter platta mellan turbo och grenrör
Autotech kamaxlar (version snällare)
Justerade ventiler efter ny kam
Verdi vevstakar
Alu intercooler
Stålomspunna slangar för olja/vatten
Spridare från T4 fas2 eller S60R till 320hk, +500cc@3.8bar för mer hk.
Ombyggt bränslesystem med retur
Sport avgassystem från turbon med sport/racekat (downpipen behöver modifieras för att passa avgashuset)
3" LMM (om du har en fas1)
S60R koppling
Portat grenrör (gärna fas2)
Sportluftfilter
Bosch Platina F5DP0R tändstift
Topp från T4 fas2 eller fas1.5
och en fin mappning på det...
Detta ingrepp går bra på x40 T4 modellerna.
2,0t block är lite klent så det kan ge sig efter ett tag...