4032
Sök

Volvo s70 vilket ljud det blir om man tar bort sista ljud dämparen.

61 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Tja,
ja har en Volvo s70 GLT och funderar på vilken och OM det blir någon generell ljudskillnad om man plockar bort den sista ljud dämparen, skulle det kunna beskrivas?.

Tacksam för svar!
Senast redigerat av Gabbbe (27 november 2011)

1 489 Inlägg
27 november 2011
Klart det blir lite mer ljud, dock brukar det rekommenderas att man tar bort mittersta dämparen istället för sista. Ljudet blir lätt lite "burkigt" annars om du förstår? smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

61 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Okej!, har inte varit under och kollat ännu. men antar att det är helsvetsat vid katen, så rent fysiskt bordet det var lättast att plocka bort sista dämparen om den mittersta är svetsad!,

Tack för svar!

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
27 november 2011
inte för atta vara sån...men mittersta och sista dämparen är samma ;-)

finns nämligen bara en ett stort as

låter skit illa om man tar bort den

bättre att satsa på ett eftermarknads system istället
tex jt simons osv

Kör fort så hinner inget hända...

61 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Är det verkligen det på s70?, 850 vet ja att de bara är en dämpare på, men har fått för mig att de e 2 på s/v70?

56 Inlägg
28 november 2011
Slit dän båda o sätt 2,5tums samt en liten simons i slutet så låter de gottit sen smile. hade de på min 850

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
28 november 2011
Gabbbe skrev:
Är det verkligen det på s70?, 850 vet ja att de bara är en dämpare på, men har fått för mig att de e 2 på s/v70?

är väll bara awd som det sitter 2st på

vad jag vet visst jag har inte mekat mycket s/v70 men det är samma bil i grund och botten som 850

Kör fort så hinner inget hända...

Supraman
2 300 Inlägg
28 november 2011
Sitter bara 1 på vanliga 850, x70, fanns dock några varianter med en liten dämpare sist men ytterst ovanlig.
awd har dubbla dämpare för att den skulle bli lika tyst som en vanlig.

Följ rådet som många här har gett dig, plocka bort de gamla och ersätt med ett sportsystem.
Rostfritt och ett system i stål ger olika klang på ljudet.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

12 Inlägg
28 november 2011
Finns faktiskt 2 olika avgassystem till Glt ett med en stor dumburk och ett med stordumburk och sen efter en liten dumburk. Vad ja kan hitta (=

Sök