Tjenare jag har en 360 som inte får bensin. Sen komme jag fram till att inte pumpen gick och pumpen är hel. så jag vet inte vad felet är! Så då undra jag om ni har någon aning vad felet kan vara??
Har ett väldigt svagt minne av att det skall sitta en säkring någonstans vid batteriet. En ensam säkring på en kabel kanske under batteriet eller där omkring.
Luktar det skit och smakar det skit, då är det nog skit!
Om du inte har ström till pumpen skulle jag kolla:
1. Säkringen i säkringsboxen (finns ström fram till säkringen?) inte gå till steg 3. 2. Bränslepumprelät 3. Finns en säkring som bronco_z säger som skyddar kabeln. Sitter ganska nära batteriet på flygeln i en lite plastbox har jag för mig.
1. Säkringen i säkringsboxen (finns ström fram till säkringen?) inte gå till steg 3. 2. Bränslepumprelät 3. Finns en säkring som bronco_z säger som skyddar kabeln. Sitter ganska nära batteriet på flygeln i en lite plastbox har jag för mig.
Ja nu sitter ju inte saker i 360 som på andra volvos. Där sitter relät ofta tillsammans med säkringarna.
Har för mig att det relät inte sitter med säkringarna. Efter en lätt googling så står det att det sitter i motorrummet vid bränslefilter. Det förutsätter dock att det är en B19 och inte en B14 du har.
okej, men vart sitter givaren som känner av när pumpen ska gå igång?