3527
Sök

Småbarnsfarsa

2 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Det har blivit dags att parkera Lotusen till förmån för en så kallad "game-over-bil". Kanske en Opel Vivaro? Eller en vad-som-helst minivan. Hur som helst, man har blivit farsa och får prioritera om.

Jag försöker starta ett forum för sådana som oss på http://www.småbarnsfarsa.se där syftet är att man ska kunna diskutera sina barn, kanske sin sambo/fru eller hitta någon att grilla korv i lekparken med under pappaledigheten.

Forumet är på ruta ett och behöver engagerade medlemmar som gillar att diskutera och vill sätta formen för ett bra pappaforum. Jag driver forumet helt ideellt ur egen ficka och det är gratis att vara med och finns ingen reklam.

Hoppas ni gillar iden och gör ett besök på http://www.småbarnsfarsa.se

/mvh Magnus

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
9 december 2011
Skoj!

Jag har en liten knatte på väg (i april), och ser fram emot detta med extremt skräckblandad förtjusning. smile

Ang. bilval så har vi redan valt våran och det blev en otippad vinnare, nämnligen Skoda Roomster.

Inte fräck någonstans, men förbannat smart, billig i drift och framförallt rymlig. smile
Senast redigerat av Bebben (9 december 2011)

2 Inlägg
9 december 2011
Trådstartare
Grattis! Kommer bli det bästa som hänt dig (barnet alltså)!

Ja rymlig är nog efter säkerhet det absolut viktigaste, våran V70 är konstant fylld till bristningsgränsen. Och ändå får jag bara ta med mig typ en plastpåse med kalsonger och tandborste... Medans andra i familjen har två kabinväskor.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
9 december 2011
Har du en unge så rekomenderar jag en vanlig kombi i stället. Med för stor bil släpar u runt på allt för mycket skit. T.ex en Audi A4 Avant quattro kan gå att göra gaska kul...

En fullstor emmljunga barnvagn får utan problem plats i skuffen på en A4 B5 Avant, barnstolen är pruttenkel att montera och du åker fortfarande fyra vuxna om än trångt.... Har du behov av flera barnstolar mm. Skulle jag kika på en A6:a eller liknande. De är grymt mycket större innuti.

Kul initiativ med forumet, ska kika in där!

Mvh Magnus pappa till Anton 1år.

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

1 067 Inlägg
9 december 2011
Kan du inte packa?  Har du bara en kotte så räcker det med en sedan egentligen.. Men en vanlig mellanklass kombi ska räcka.    Farsan hade ju 3 kottar och en 245 och det var plats över smile

Svartrök
673 Inlägg
10 december 2011
Vi klarade oss bra med min Audi sedan och Polon när första grabben kom till världen och vi hade nog klarat oss med det även till andra grabben det gäller bara att packa vettigt.

Anledningen till att jag köpte kombi var att jag hittade och köpte en så svincool barnvagn med skivbromsar och höjdjusterbar individuell fjädring... den gick att montera ner och packa in i Audin men det var ganska bökigt så kombi fick det bli.

Jag har fel ibland... men inte ofta

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
10 december 2011
så för att man skaffar ungar så ska man sluta leva?

när min son föddes åkte vi fiat uno och en gammal 740 gick utmärkt att åka

sen har vi haft någon volvo kombi men vi klarade oss med en golf mk2 med 2barn som vi hade mellan 2005-2010 utan minsta problem

alla får sån panik om man istället för att köpa någon skitvagn som inte går att fälla ihop och är 2meter bred så kan man istort sätt köra sina vanliga bilar utan problem

man använder ändå aldrig vagnen när man är iväg och handlar och sånt utan vagnen används endå bara för att gå runt i närområdet där man bor

minns inte en enda gång som vi haft med oss vagnen när vi gjort ärenden
utan man tog barnstolen och bar runt på betydligt mycket smidigare

har alltid haft baslåda så barnvagnen aldig fått plats smile
skulle aldrig offra intressena för dom går alltid att kombinera

mina ungar har varit med överallt och dom älskar bilar båda 2
dom har sina favorit bilar dom gillar basen
och dom ser om jag så byter ratt i bilen bakljus eller något annat smile
dom ser t.o.m när bilen är tvättad det säger inte lite när en 8årig tjej ser sånt smile

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
10 december 2011
Hool skrev:
Kan du inte packa?  Har du bara en kotte så räcker det med en sedan egentligen.. Men en vanlig mellanklass kombi ska räcka.    Farsan hade ju 3 kottar och en 245 och det var plats över smile

en 245 är jhu bland den största kombi du kan äga i sverige

om man fäller sätetet bak och tar bort sittdynan så kan man sitta normalt och få in en 90*200 madrass i skuffen med stängd lucka..

dagens kombisar är sjukt små

Kör fort så hinner inget hända...

8 883 Inlägg
10 december 2011
Idéen är säkert bra men garaget är inget annonseringsforum för nystartade forum.
Med tanke på att TS första och 2a inlägg sedan registreringen här handlar om hans forum så får det anses som annonsering/marknadsföring.

Tråd låst

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Sök