3984
Sök

Saab 9-5 halvsleeper?

Däckmontör
14 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
Tja,

Håller på och bollar lite idéer om vad man ska göra med en saab 9-5 2.0t för att på lättast sätt komma upp i ca: 340 - 380hk.

Bilen har fått lite skönhetsuppgraderingar men inget mer än så.
Det är inte tänkt att det ska vara nått galet fartmonster utan den ska användas dagligen.
Man ska helt enkelt kunna ha lite roligt då o då utan att det syns allt för mycket att det finns så mycket kräm där i.

Idéer, förslag?

// Bobo

"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."
Johann Wolfgang von Goethe

2 046 Inlägg
14 december 2011
Etanol konverta den ger väll rätt mycket! Följer!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

Däckmontör
14 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
Felplacerad skrev:
DJ_Liquid skrev:
Tja,

Håller på och bollar lite idéer om vad man ska göra med en saab 9-5 2.0t för att på lättast sätt komma upp i ca: 340 - 380hk.

Bilen har fått lite skönhetsuppgraderingar men inget mer än så.
Det är inte tänkt att det ska vara nått galet fartmonster utan den ska användas dagligen.
Man ska helt enkelt kunna ha lite roligt då o då utan att det syns allt för mycket att det finns så mycket kräm där i.

Idéer, förslag?

// Bobo

Aero inköp + Nordic = KLART

Jo precis, men då är det ju inte lika roligt big_smile

"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."

Däckmontör
14 Inlägg
15 december 2011
Trådstartare
Jag förstår precis i vilken bana du tänker, grejen är den att en komplett Aero motor finns, det är som sagt inte så att jag vill trimma sönder skiten jag vill att bilen ska hålla och jag vill göra allt själv.
Att trimma hos maptun för 40K är dumt i mitt tycke då man kan köpa delarna lösa hos andra företag för mindre än halva priset och mjukvaran är väl inte det svåraste att få tag på.

Sök