Growe skrev:
twin_cam skrev:
PerssonTheKung skrev:
slungdiff ä bara skit, lamell är bättre men de kostar å ligga på topp
Slungan duger till det den är avsedd för
1041 slungdiff sitter på
Turbobilar 90-93 740 och 940
Tillval på andra årsmodeller.
Mig veteligen va dffen som kunde väljas till 940 senareår e lamelldiff som sattes i bakaxeln, de bilarna ha en vanlig 1031 utrustad med lamelldiff.
orkar iallfall med ringar på 2:an på min slöa 16v
men visst man fick många överaskninger vintertid när man ena stunden hade låst diff och sen släppte man av och bam så släppte bara ena hjulet helt värdelöst
Ja den låser ihop hjulen vid start för att inte bara höger ska spinna hejdlöst.
Den låser upp till ca 30 km/h, vilket räcker för att ta starten, eller komma loss om du kört fast med ena hjulet. Håller du ful gas dock, eller spinn så håller den låst till du släpper eller lättar på gasen. Går du då på igen om då håller under 30 så låsen den igen, ibland, och håller du över ca 30 så har du en öppen diff.
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!