3128
Sök

Parallelkoppla xmax 10" till 2ohm.

26 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
Okej, får testa om det blir någon skillnad på om jag drar båda + och båda - på en "ingång" eller om jag kör en på varje "ingång". Tack för alla svar!

685 Inlägg
17 december 2011
MercaSimon skrev:
Okej, får testa om det blir någon skillnad på om jag drar båda + och båda - på en "ingång" eller om jag kör en på varje "ingång". Tack för alla svar!

Det blir ingen skillnad då ingångarna är parallellkopplade inne i slutsteget eftersom det är ett monoblock

26 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
Hmm, så dra en tattarlösning och tejpa ihop båda + sen in i steget sen samma med minus? Är det så ni försöker förklara att man ska dra?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
17 december 2011
Inte för att vara otrevlig, men hur många förklaringar har du inte fått nu. Du har till och med fått en ritning + länk till RF.
Trollar du eller?

Dra + från ena terminalen till + på den andra (Om du betecknar terminaler som "utgångar")
Gör likadant med minus.
Sen drar du - och + från någon av dessa 2 terminaler till steget. (spelar ingen roll vilken)
Sätter - på - och + på +

Varför ska du tejpa? Finns ju absolut ingen anledning.
Om du inte förstår efter detta. Lägg upp en bild på hur det ser ut så ska jag rita pilar och sladdar åt dig i paint!

26 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
Jahaaaaaa!, nu fattar jag! Nä tejpningen var bara för att se om jag tänkte rätt. Men nu förstår jag!

Tack!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
17 december 2011
MercaSimon skrev:
Jahaaaaaa!, nu fattar jag! Nä tejpningen var bara för att se om jag tänkte rätt. Men nu förstår jag!

Tack!

BRA! :@ lol

3 187 Inlägg
17 december 2011
han har redan troligtvis kopplat det i 2 ohm..

26 Inlägg
17 december 2011
Trådstartare
Visst menar ni såhär? http://imageshack.us/photo/my-images/80/katt.png/ (Inte den snyggaste)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
17 december 2011
japp

Sök