Ja det är ju klart positivt att du bytte ut de där totalt vidriga stolarna som satt i tidigare,
men sen nämner du att du vill ha säkra stolar för att inte bli mos när du rullar,
hade du tänkt stoppa i bur i bilen med? För har du stolar med fast rygg och ingen bur och taket kommer in och hälsar på i kupén så kan du säga godnatt till ryggraden om du har otur.
Mycket riktigt så fungerar förgasarspacers så att de avleder värme för att förhindra ånglås,
därför görs vissa i trä som avleder värme riktigt bra, men de har även som effekt att förbättra finfördelningen av bränsle-luftbladningen och funkar ungefär som längre runners på ett insug till separata spjäll eller förgasare av webertyp. Detta gäller naturligtvis inte alla motorer utan en spacer lirar ihop med vissa motorer, och den ska ha en avvägd höjd mot motorn i övrigt.
För övrigt verkar Pontiac gilla att trycka ur sig saker som sitter i oljesystemet,
på min fars gamla 400 så skjöt oljestickan med hela röret ut med jämna mellanrum.
Jag hade nog inte kört motorn mer om du kört den utan olja en stund, du kan ha tur, och har veven klarat sig men inte lagrena kan veven också gå åt fanders om du kör den mer. Jag hade nog rivit ner motorn och kollat.