3364
Sök

Montera.mapsensor volvo

570 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
#1
Tja undrar om man kan montera en mapsensor i en volvo 740 med lh2.4  hur gör jag isåfall?


Tacksam för svar


8 250 Inlägg
1 januari 2012
#2
Nej, det går inte.


Rejsa ?
2 959 Inlägg
1 januari 2012
#3
Montera kan du ju men den lirar ju inte med sprutet du har...men varför?

Autotech

570 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
#4
Varfor skulle.de.inte.gå att montera de. Det gr ju att montera så pa supror


7 274 Inlägg
1 januari 2012
#5
Det GÅR men du lär ju byta hela styrsystemet i bilen.
Varför vill du ha mapsensor?


8 250 Inlägg
1 januari 2012
#6
För att det ens ska finnas en chans att få allt att funka när man bygger om till mat+map så lär man snickra ihop anpassningselektronik och eventuellt en signalkälla som kan skicka signal till styrboxarna. Problemet är ett i lmm'n och map'n jobbar på olika sätt inom sina spänningsområden och ger då omvända signaler ut.


570 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
#7
Vill ha map för det tar mindre plats.


570 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
#8
Men om de ger olika värden givarna varför funkar det att montera dit map ist för lmm på supror? borde inte funka isf


Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 januari 2012
#9
För att en supra har inte samma sprut som en volvo.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

570 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
#10
märklgt att singel till lmm på en supra och en volvo skulle vara olik..


Offroad Racing
3 122 Inlägg
1 januari 2012
#11
Så du menar att en databox i en volvo är likadan o har samma programvara som i en supra?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

570 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
#12
det sa jag inte, men tidigare nämdes det att en lmm och en map sensor ger omvända värden, varför kan man då byta ut lmm till map på de?


8 250 Inlägg
1 januari 2012
#13
Stizzsee skrev:
det sa jag inte, men tidigare nämdes det att en lmm och en map sensor ger omvända värden, varför kan man då byta ut lmm till map på de?

Rimligen så lär NipponDenso-systemet som sitter i suprorna som är uppbyggt på ett helt annat sätt och som kan vara byggt så att givarna jobbar åt samma håll och då är det mycket enklare att byta till map.


570 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
#14
ok tack


Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
1 januari 2012
#15
Stizzsee skrev:
märklgt att singel till lmm på en supra och en volvo skulle vara olik..

Supra mkiv jap-spec har Map sensor original och ingen LMM alls.


Din ECU är förprogramerad för LMM och klarar därför inte av någon annan typ av sensor.

Vid byte till fult programerbar ECU kan du själv välja om du vill ha mapsensor eller LMM.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

570 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
#16
finns import bilar som har lmm.


570 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
#17
Hur är det att montera lmm på trycksidan funkar det?


8 250 Inlägg
2 januari 2012
#18
Stizzsee skrev:
Hur är det att montera lmm på trycksidan funkar det?

Fysiskt möjligt, men ingen höjdare. Dels så bör man mappa om och dels så finns risken att tråden i lmm'n tar skada då dem hamnar i en klart sämre arbetsmiljö.


570 Inlägg
2 januari 2012
Trådstartare
#19
Varfor skulle.de.inte.gå att montera de. Det gr ju att montera så pa supror


8 250 Inlägg
2 januari 2012
#20
Stizzsee skrev:
Varfor skulle.de.inte.gå att montera de. Det gr ju att montera så pa supror

Bilen spelar ingen som helst roll. Att ha lmm på trycksidan är en dålig ide oavsett. Men man kan ha så, och det finns folk som har byggt så. Men i stort sett så är väl alla andra alternativ bättre.
Senast redigerat av Marlboroman (2 januari 2012)



Sök