För att det ens ska finnas en chans att få allt att funka när man bygger om till mat+map så lär man snickra ihop anpassningselektronik och eventuellt en signalkälla som kan skicka signal till styrboxarna. Problemet är ett i lmm'n och map'n jobbar på olika sätt inom sina spänningsområden och ger då omvända signaler ut.
det sa jag inte, men tidigare nämdes det att en lmm och en map sensor ger omvända värden, varför kan man då byta ut lmm till map på de?
Rimligen så lär NipponDenso-systemet som sitter i suprorna som är uppbyggt på ett helt annat sätt och som kan vara byggt så att givarna jobbar åt samma håll och då är det mycket enklare att byta till map.
Hur är det att montera lmm på trycksidan funkar det?
Fysiskt möjligt, men ingen höjdare. Dels så bör man mappa om och dels så finns risken att tråden i lmm'n tar skada då dem hamnar i en klart sämre arbetsmiljö.
Varfor skulle.de.inte.gå att montera de. Det gr ju att montera så pa supror
Bilen spelar ingen som helst roll. Att ha lmm på trycksidan är en dålig ide oavsett. Men man kan ha så, och det finns folk som har byggt så. Men i stort sett så är väl alla andra alternativ bättre.