Passat 88-96 (35i) har inget byttes intervall på kam-remmen när det gäller bensin-motorer, konstigt nog. På dieslar skall den bytas efter 9000 mil. På bensinare är min åsikt att remmen skall bytas senast efter 12000 mil eller 6 år. På min gamla Passat skar spännrullen vid 11000 mil, var bra nära ett haveri. Ännu värre var att jag körde med skuren spännrulle i ca 400 mil. Den skurna rullen avslöjades genom att det kunde "kvittra" ibland. Efter mycket letande besultade jag mig för att kolla noga på kamremmen, o när jag såg att den var "metallglänsande" samt att spännrullen satt vinklad så var det rätt tydligt vad som hänt. Jag har som regel numera att alltid kolla kamrem/rulle vid kvittrande ljud som INTE går att lokalisera, ett rembrott kan bli dyrt...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure