Linkan_740 skrev:
Volvo_945ltt skrev:
(linkan_740) jo jag tänkte pröva med vx3 kammen. vad menas med schimsa???
Schims är som små runda metallbrickor som sitter på tryckarna, Deras uppgift är att göra avståndet mellan Kam och lyftare optimalt. VX3:an är ju vassare än original och därmed ändras avståndet mellan kam och tryckare. Är du osäker på hur man gör så bör du lämna in den till en mekaniker, på dessa motorer är det ett lätt arbete och kostar inte så mkt att fixa.
Fel! Spelar ingen roll på en orginal kam. Det är spelet när nocken inte ligger än mot tryckaren som spelar roll. Och måttet på den runda delen på.kammen är samma på alla orginalkammar. Slitaget efter 20k+ mil ändrar de inte heller. Dock ventilsäten mm mm.
Hur som hellst. De behövs inte shimsas med en en vx3.
Ni andra håll era åsikter om bilmärken och rättare till er själva.
Vx3 lämpar sig mycket väl på en turbo. Lite högre lyft, värvar lite mer än en A kam.
Har du en fk sitter där nu en T kam, den är den näst sämsta efter M. Gör tråkig karaktär. Så stoppa i vx3an och va nöjd för de billiga trimmet!
Kammar, slösar till vassast.
M F namnen, slö som Fan.
T Turbo namnen, lika slö som M
A förgasar kammen. Lite bättre.
V ovanlig.
VX ovanlig
VX3 som vx fast 3 grader senare = bättre på höga.
K lite högre lyft och dur än A.
H denna går inte köra på LH. Skitdålig tomgång mm. Satt i b23e.