jimmzzan skrev:
Lemon skrev:
Jobbar som bilförsäljare/Begagnatansvarig, mkt nöjd med det. Hårt jobb i 6 år och alltid ställa upp för firman har givit mig mitt drömjobb.
Vill med bli bilförsäljare, hur går man tillväga? Är det så simpelt som att bara gå och fråga om man får vara försäljare? Känns inte så.
Utbildar mig till bilskaderepratör, och jobbar en del som det med.
I synnerhet Hedin bil är pigga på nya "oförstörda" själar som de utbilda själva. De första 6 mån har du förhöjd grundlön för att du ska komma in i jobbet. Som nämnts är det oftast grundlön 10-12000 plus provision. Säljer du under 10 bilar i månaden så lär du inte bli långvarig. Men man kan tjäna riktigt grova pengar! Jobbar du på ett mindre företag har du fri bil och fritt bränsle. Det hade jag på min tid. Mycket bra. Sen var det alltid trevligt att få en sprillans ny bil var 3-4:e månad!
Och jodå, gå och fråga bara, låt käften gå! Jag sålde bilar själv först och köpte bara av handlare runt omkring. När jag sen tröttnade på att få ihop det varje månad så sa jag att jag skulle sluta. Dagen efter blev jag anställd istället på en större firma.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!