3280
Sök

Köpråd: Huvudenhet ej över 2000kr

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Tjena! Har kollat runt lite och blev lite sugen på en http://brc.se/bilstereo/sony/sony-cdx-g … bilstereo/ Och tänkte kan någon rekommendera denna att vara en bra enhet för att bygga ut lite?

Blev mest fälld på att man ska kunna hitta låtarna lättare än i min JVC kd-dv6101 samt kvaliten kan väll inte vara sämre i sonyn än i min skitta JVC smile

Finns där bättre alternativ så hit me.

Tips:
Kenwood KDC-6051U
Kenwood KDC-5051U
Kenwood KDC-BT61U
Sony CDX GT740ui
Senast redigerat av TooS (16 januari 2012)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

glad
493 Inlägg
15 januari 2012
jag har alltid tyckt jvc har trevligt ljud smile men det gäller nog inte alla deras enheter tongue

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Ekan_1 skrev:
jag har alltid tyckt jvc har trevligt ljud smile men det gäller nog inte alla deras enheter tongue

Var imponerad i början men sen märkte jag mer och mer brister. Denna är från 06 så allt nytt borde vara bättre ^^

glad
493 Inlägg
15 januari 2012
TooS skrev:
Ekan_1 skrev:

Var imponerad i början men sen märkte jag mer och mer brister. Denna är från 06 så allt nytt borde vara bättre ^^

in på pricerunner o glo då, kolla på dom med bäst betyg:P?

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Ekan_1 skrev:
TooS skrev:
Ekan_1 skrev:

in på pricerunner o glo då, kolla på dom med bäst betyg:P?

Där sa du någe wink Tackar för tipset big_smile

6 851 Inlägg
15 januari 2012
Kenwood enheterna tycker jag är bland det mest prisvärda idag. Finns många bra under 2000kr där. Beror lite på vad man behöver,tex antal lågnivåutgångar m.m

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Kenwood enheterna tycker jag är bland det mest prisvärda idag. Finns många bra under 2000kr där. Beror lite på vad man behöver,tex antal lågnivåutgångar m.m

tja tänkte på det vanliga med 3st (F+R+SW) sen har man det med att kunna bläddra lätt mellan låtar och kunna leta utan att avbryta och få en bra och lätt översikt samt en snygg inte tråkig skärm smile

12 Inlägg
15 januari 2012
Säger som TT-avant Kenwood är dom mest prisvärda. Ett tips på Kenwood stereo (kör på den stereon själv) är 5051-u En jävligt trevlig maskin med 3 st lågnivå ut gångar och ett jävla bra ljud, har oxå en massa inställnigar. Ska du bygga ljud eller bara ha nåt att lyssna med ? smile den billigaste tror jag är 4951 oxå en hyffsad stereo om man bara ska ha nåt att lyssna på smile

3 187 Inlägg
15 januari 2012
TooS skrev:
TT-Avant skrev:

tja tänkte på det vanliga med 3st (F+R+SW) sen har man det med att kunna bläddra lätt mellan låtar och kunna leta utan att avbryta och få en bra och lätt översikt samt en snygg inte tråkig skärm smile

http://www.autohifi.se/?category_id=163 … =KDC-6051U
enormt prisvärd maskin, det ända den saknar är blåtand funktionen, då är det store bror som gäller (om du nu måste ha det)
http://www.autohifi.se/?category_id=163 … =KDC-BT61u

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
big-jepp skrev:
TooS skrev:
TT-Avant skrev:

enormt prisvärd maskin, det ända den saknar är blåtand funktionen, då är det store bror som gäller (om du nu måste ha det)

Kollade lite och vet att man inte ska hänga upp sig på väldiga små saker MEN skulle det bli ordentlig ljudskillnad (Efter) lite inställningar på min jvc och kenwooden samt sony´n och Kenwooden? Har hört väldigt bra och ska se om de finns något youtube klipp på lite funktioner och saker på KDC-6051U För blir nog en sådan då den såg ut o vara jäääkligt trevlig big_smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
15 januari 2012
TooS skrev:
big-jepp skrev:
TooS skrev:

Kollade lite och vet att man inte ska hänga upp sig på väldiga små saker MEN skulle det bli ordentlig ljudskillnad (Efter) lite inställningar på min jvc och kenwooden samt sony´n och Kenwooden? Har hört väldigt bra och ska se om de finns något youtube klipp på lite funktioner och saker på KDC-6051U För blir nog en sådan då den såg ut o vara jäääkligt trevlig big_smile

Den är jäkligt trevlig också. Enda nackdelen jag märkt med den är att den blir helseg i menyerna om den vart ute i -20. Men det är ju som sagt elektronik i sin helhet. Förövrigt är det bra funktioner och bra ljud i den med många inställnigsmöjligheter.

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Eriksson_97 skrev:
Säger som TT-avant Kenwood är dom mest prisvärda. Ett tips på Kenwood stereo (kör på den stereon själv) är 5051-u En jävligt trevlig maskin med 3 st lågnivå ut gångar och ett jävla bra ljud, har oxå en massa inställnigar. Ska du bygga ljud eller bara ha nåt att lyssna med ? smile den billigaste tror jag är 4951 oxå en hyffsad stereo om man bara ska ha nåt att lyssna på smile

Det ska bara bli för att lyssna till en början sen ska det väll byggas ut en del så tror att det blir en 6051u smile

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Nitromast skrev:
TooS skrev:
big-jepp skrev:

Den är jäkligt trevlig också. Enda nackdelen jag märkt med den är att den blir helseg i menyerna om den vart ute i -20. Men det är ju som sagt elektronik i sin helhet. Förövrigt är det bra funktioner och bra ljud i den med många inställnigsmöjligheter.

Finns där några inställningar till bilden så att de blir andra spectrum eller något sådan? smile Hur många band på eqn?

1 045 Inlägg
15 januari 2012
Sony stereon du länkade till är fin, och blir nog bra mycket bättre ljud en i din gamla jvc.

kenwood är också ok men skulle valt sony spelaren

3 187 Inlägg
15 januari 2012
NMI skrev:
Sony stereon du länkade till är fin, och blir nog bra mycket bättre ljud en i din gamla jvc.

då ställer jag motfrågan varför?

edit: jag hade alla dagar i veckan kört kenwood spelaren.
Senast redigerat av big-jepp (15 januari 2012)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
15 januari 2012
NMI skrev:

Det skulle då verkligen inte jag göra smile

Hjultomte
1 500 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Kommer beställa en KDC-6051U i slutet av månaden smile Kan ju helt enkelt bara bli bättre än JVCn big_smile Tackar för all hjälp o info.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
15 januari 2012
Låter fint det, du har bra mycket inställningsmöjligheter som sagt. Kommer inte ihåg hur många band de är på EQn, men tidskomp finns! smile Hoppas du blir nöjd!

12 Inlägg
16 januari 2012
TooS skrev:
Kommer beställa en KDC-6051U i slutet av månaden smile Kan ju helt enkelt bara bli bättre än JVCn big_smile Tackar för all hjälp o info.

Okej härligt big_smile jag kan lova att du kommer bli nöjd ! smile

Sök