Tänk på att hela systemet flyttar på sig när man kört en stund och det blir varmt. Ofta 20-30mm bakåt.
Ja, nu när du säger det så... Har aldrig tänkt på att det expanderar, men då jag är utbildad svetsare, så borde jag väl veta att det "växer" lite när det blir varmt
Men är ganska nöjd ändå faktiskt Ska bara justera ändröret i sidled, så det kommer närmare "mitten" av uttaget på bakspoilern.
Först tog jag bort alla clips som sitter under org. kjolarna, sen tog jag bort några nitar som satt i hjulhusen fram och bak. Resultatet blev såhär!
Tyckte det såg ut som massa rost först, men började gnida med en våt trasa, och som tur var så var det mesta lort bara. Lite, lite rost fanns
Sen var det bara att trycka dit nya sidorna. Dessa är inte fastskruvade, bara dithängda på bilderna Höger sida:
Sen bara att göra lika på vänster sida och hänga dom på plats för att se om dom passade Vänster sida:
Tog även bort dom nedre dörrlisterna också. Plus att jag mattade ner vingen och grundade ögonlocken. Tyvärr inga bilder på detta.
Det som ska ske nu, är att jag ska slipgrunda sidokjolarna och listerna. Sen ska allt lackas! Midjelisterna plockar jag av och slipgrundar när jag börjar med fronspoilern, då även den ska slipgrundas
Nästa uppdatering kommer alltså handla om slipgrundning och lackering av sidokjolar, vinge, ögonlock och lister.
Äntligen, efter en hård vecka med Pace & Love så har jag fått klar lite saker
Slipade sidokjolarna!
Tvättade listerna som sitter längst ner på dörrarna
Slipgrundade sidokjolarna
Slipgrundade även listerna
När allt hade torkat så var det bara att börja slipa igen (högra slipad, vänster oslipad)
Slipade såklart listerna också, men inget kort på detta. Men däremot ett litet kort på allt som hittils är klart för lack - Sidokjolar, vingen, ögonlocken och listerna
Då jag inte hade tid att lacka, så fixade chefen det istället, så jag har inga bilder på det. Men resultatet blev bra iaf
Sen var det bara att skruva dit grejerna Bilen är dock inte tvättad på över en månad. Har inte haft någon lust då jag håller på fixar med den ganska mycket just nu. Därav "färgskillnad" på nya och gamla grejer
Ögonlocken monterade jag idag, så bild på det kommer imorgon Nu är det bara fronten som fattas, plus justering av bakspoiler och ena ändröret!
Var allt just nu iaf. Återkommer med bild på hur ögonlocken blev imorgon
Tackar! Du är inte den enda som säger så Drygt hälften av alla som kommenterat vingen gillar den inte. Har full förståelse för detta, själv gillar jag inte "osthyvelvingar" i plåt, men finns folk som gillar såna också
Tack :-) Göra mig av med vingen kommer inte bli av tyvärr :-) Faceliftlampor fram kommer nog till våren. Har planer på att byta lampor, men som sagt så kommer det isåfall våren :-)
Dock behövdes det göras några fästen för att kunna skruva den i hjulhusen. Löste det på enklast sätt
Ser likadant ut på andra sidan, men ingen bild på det.
Slipgrunden lagd, och grejerna slipade
Passade även på att sätta i starkare och bättre SMD-dioder i parkeringsljusen fram. Hade 1st SMD i varje lampa förut, nu har jag 13st SMD på varje sida istället
Sen var det bara att montera fronten, sätta dit grillen, skylten och näten
Takvingen och fronten ska dock lackas om, då båda dom grejerna blev väldigt siliconsmittade av en annan bil innan klarlacken lades på. Därför har jag inte limmat fast takvingen än, då den måste göras om iaf.
Har SMD-LED-slingor liggandes som ska monteras i fronten imorgon eller på onsdag. Dessa ska gå på dimljusknappen i bilen och kommer funka som DRL-ljus tillsammans med parkeringsljusen.
Återkommer med nya bilder när slingorna i fronten sitter på plats