Hej, skulle behöva lite hjälp med de som rubriken säger!
Jag har förstått att man måste ha en sprängkåpa från en 242L-76 , letar för fullt efter en just nu. Om någon har en sån sprängkåpa hör gärna av er i pm! Eller rent av en 240 från 76 om ni har någon sån
Okej men sen då? En m46 med grova splines om jag fattat rätt? Och kopplingen, kan jag låta den vara eller måste jag byta något? Kardanen måste väl bytas, och isåfall från vilken årsmodell passar? Nåt mer??
Hej, skulle behöva lite hjälp med de som rubriken säger!
Jag har förstått att man måste ha en sprängkåpa från en 242L-76 , letar för fullt efter en just nu. Om någon har en sån sprängkåpa hör gärna av er i pm! Eller rent av en 240 från 76 om ni har någon sån
Okej men sen då? En m46 med grova splines om jag fattat rätt? Och kopplingen, kan jag låta den vara eller måste jag byta något? Kardanen måste väl bytas, och isåfall från vilken årsmodell passar? Nåt mer??
Tack i förväg Mvh Johan
Ja du måste ju ha sprängkåpa som passar B20 motorn som du säger
Du måste inte ha en grovspline låda om du byter lamellen, dock måste du ju se till att lådan har uttag för h-mätar wire. Jepp kardanen och även balken lär bytas, de delarna kan du ta från vilken M46 240 som helst