3404
Sök

Bmw 545i E60 skakar vid inbromsning

733 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
Hallå.

Skakar i bilen när man bromsar. Hastighet från ca 70 km/h så skakar det när man trycker på bromsen. Det skakar mer desto hårdare jag trycker. Känner både att bilen skakar plus att det bibrerar i ratten. När bilen är kall så funkar bromsarna som bäst, alltså utan vibrationer men kommer efter några inbromsningar.

Jag är ganska säker på att de är obalans i skivorna fram men finns det något sätt man kan kolla det på enkelt så det inte är bussningar eller stag och liknande som är slitet i framvagnen?

Funderar på att montera eftermarknads bromsar typ hålborrade skivor och yellow stuff belägg. Vilka bromsar är till att rekommendera som är bättre än original när det gäller obalans/skevhet i skivor?

M.v.h. Emil

plankan
26 januari 2012
Lyft upp bilen och kör runt med hjulet,så lär du höra och kanske t o m känna det.

Du känner inte att pedalen pulserar när du bromsar ?

395 Inlägg
26 januari 2012
Hade något liknande på min Corvette, Köpte nya skivor fram då blev dewt som nytt big_smile

733 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
plankan skrev:
Lyft upp bilen och kör runt med hjulet,så lär du höra och kanske t o m känna det.

Du känner inte att pedalen pulserar när du bromsar ?

Vad är det jag ska känna? menar du ifall skivorna är skeva? det räcker ju med 1/10 dels mm för att det ska kännas i bilen. Jag känner inte att det pulserar i pedalen men då måste det vara fruktansvärd obaland väl?

M.v.h. Emil

733 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
Victorduvet skrev:
Hade något liknande på min Corvette, Köpte nya skivor fram då blev dewt som nytt big_smile

Lutar nog åt att köpa nya skivor och belägg men jag köper inte autoexperten eller liknande eller ens bmw original då det verkar som att skivorna inte håller ändå :p

M.v.h. Emil

395 Inlägg
26 januari 2012
Kolla bromsmannen.se, han kanske kan ha något till din.  Köpte skivor därifrån till min S4 smile

733 Inlägg
26 januari 2012
Trådstartare
Victorduvet skrev:
Kolla bromsmannen.se, han kanske kan ha något till din.  Köpte skivor därifrån till min S4 smile

Ska jag göra! smile

M.v.h. Emil

395 Inlägg
26 januari 2012
Eller ebay big_smile riktigt billigt wink

2fast4you
371 Inlägg
26 januari 2012
har du en indikator klocka så kan du ju kolla om dom är skeva

haru kört fast eller

Sök