3028
Sök

Exportera bilen till ett annat land vid försäljning?

Snäll pöjk
703 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
#1
Hej!
Så att jag säljer bilen nu på Blocket och efter en dag skriver en engelsktalande man till min mobil om att han vill köpa den men vill se mer bilder och skicket, sedan att han står för hela "shipment"-delen.
Det jag tycker är konstigt är först att en person från USA engagera sig för att importera en bil för under 30K? Vad beror detta på, eller har jag blivit lurad?

Sedan undrar jag hur det fungerar med ägarbyte och liknande? Han skulle betala genom paypal sedan att det kommer någon och hämtar bilen (kan ju lika väl vara hans polare som hämtar den och jag blir blåst?) eller hur kommer denna process att fungera? Någon med erfarenheter eller som vet?


mvh
Senast redigerat av mangedif (31 januari 2012)

Ack vet jag förgasarmotorer!

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
31 januari 2012
#2
Släng det SMS:et och vänta på att en svensk hör av sig smile

Edit: JA du kommer bli blåst (tyvärr)
Senast redigerat av rickylicious (31 januari 2012)

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Snäll pöjk
703 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
#4
Obs! Skrev USA menar England (+44).
Är det vanligt att folk utanför Sverige (vid export) lurar folk vid köp av bilar? Men är det inte lustigt att man hör av sig och lägger energi på en så "billig" bil!? Tycker det verkar lustigt, sedan att han själv inte kommer och titta på den när en flygbiljett till London kostar ca 99sek...

Ack vet jag förgasarmotorer!

Pim_Pim
31 januari 2012
#5
Fan vad engelsmännen verkar vara heta på linjen. En kompis hade en fräsch 240 från 84 som var en låg milare ute på blocket och det ringde engelskmänn hela tiden tongue

Snäll pöjk
703 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
#6
Till skillnad till köparen som hört av sig till mig skickade han även sitt nummer i eposten (som faktiskt är engelskt), kan inte se denna liknelse med någon tidigare av de länkarna som du skickade.

Ack vet jag förgasarmotorer!

8 243 Inlägg
31 januari 2012
#7
mangedif skrev:
Är det vanligt att folk utanför Sverige (vid export) lurar folk vid köp av bilar? Men är det inte lustigt att man hör av sig och lägger energi på en så "billig" bil!?
Alla mail från england med folk som vill köpa bilar och annat men att dem ska stå för frakten är lurendrejeri. Det faktum att du fick med ett nummer i mailet har ingen betydelse. Det finns det andra som fått med.

Om du genomför affären kommer du bli lurad, enbart lurad och inget annat än lurad. Eller jo, lurad och fattigare förstås då.


Snäll pöjk
703 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
#8
Slutar aldrig tacka denna sida! Visserliggen hade köpet nog inte kunnat genomföras ändå pga. min engelska ;P

Men tack ska ni ha kamrater! Får vänta tills en hederlig svensk kommer med pengar i börsen!

Ack vet jag förgasarmotorer!

Personbils tekniker
238 Inlägg
31 januari 2012
#9
Tror alla som lagt ut en bil på blocket fått ett sms eller mail från england, men det är bara att ignorera tongue


Snäll pöjk
703 Inlägg
31 januari 2012
Trådstartare
#10
Fick ett till nyligen nu! tongue Men från någon annan källa..

Ack vet jag förgasarmotorer!

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
31 januari 2012
#11
Purrre skrev:
Tror alla som lagt ut en bil på blocket fått ett sms eller mail från england, men det är bara att ignorera tongue
Kvittar vad man lägger ut så kommer det engelsmän och vill köpa smile Hade ute en iPod nyligen och den fick jag 3-4 engelska mail på... Men så länge folk går på bluffarna så är det ju lönsamt för dom som luras.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087


Sök