Tjena tjena, lägger upp en liten tråd här från skruten gammal volvo till potentiell lekbil!
Planer: Extraktorgrenrör 2,5" avgassystem Portad topp på avgassidan Planad topp 1,6-2mm Kamaxel fs280, steg 1 folkracekam men passar även väldigt bra till gatbilen med 2mm planad topp Anpassat bränsletryck Bilen skall målas i lämplig färg + en hel del annat som ej är fastslaget ännu.
Update 2012-02-01: Beställde ett 4-2-1 extraktor grenrör och även tid för portning och planing av topplock (530)
Utgångsobjektet:
Byter ut motorkuddar och växellådskudde mot hockeypuckar = minimal drivlineförlust:
Urplockning av inredning:
Senast redigerat av slapptask019 (9 februari 2012)
blire större spridare,andra ventiler osv med lr:D?
Blir dessvärre inte det till denna vinter pga. ekonomiska skäl och att det skall hinnas med att köra något denna vinter också! Däremot till nästa vinter kommer det en bra mycket brutalare motor! Förgasareeeeee
Senast redigerat av slapptask019 (1 februari 2012)
blire större spridare,andra ventiler osv med lr:D?
Blir dessvärre inte det till denna vinter pga. ekonomiska skäl och att det skall hinnas med att köra något denna vinter också! Däremot till nästa vinter kommer det en bra mycket brutalare motor! Förgasareeeeee
blire större spridare,andra ventiler osv med lr:D?
Blir dessvärre inte det till denna vinter pga. ekonomiska skäl och att det skall hinnas med att köra något denna vinter också! Däremot till nästa vinter kommer det en bra mycket brutalare motor! Förgasareeeeee
Update 2012-02-05: Inte hänt väldigt mycket i helgen pga. arbete men fått en del gjort! Toppen är inlämnad för planing och portning och vi letar för fullt efter en vettig kam till det hela!
Ny färg på bilen Inspirationen kommer från en a-traktor jag hade ett antal år tillbaks i tiden. Kanske inte så värt att ladda upp men grävmaskinen på bild väger hela 65 ton vilket kan vara lite häftigt för en del iallafall, detta är från helgens arbete.
Tack så jättemycket för tipset! Åkte o inhandlade denna kamaxel dagen efter du länkade. Så även vart o lämnat in kammen hos lejtorp så får han justera in den åt mig så ja bara behöva smacka på toppen när ja åker o hämtar den, skulle ringa till honom imorgon för o se om den va klar hoppas även att extraktorn ska komma imorgon så ja får ihop bilen nåndag i helgen
intressant lite projekt ska bli kul å se om du få någon fart i den gammle skorven har själv en 745a med extrator å kg7 kam å lite annat små skit, fast det blev ingen större skillnad, fast då har jag inte gjort något med toppen
intressant lite projekt ska bli kul å se om du få någon fart i den gammle skorven har själv en 745a med extrator å kg7 kam å lite annat små skit, fast det blev ingen större skillnad, fast då har jag inte gjort något med toppen
Blev inte bilen alls någe rappare upp i varv med extraktorn?
Update 2012-02-12: Hänt ganska mycket i helgen, hämtat extraktorröret och vart hos Lejtorp o hämtat toppen som vi fick bearbetad till ett bra pris och vill även tacka han stort eftersom han tog åt sig jobbet fast det var fullt upp med arbeten för honom, sånnadär hedersinsatser som gör att man återvänder till folk som har ett bra bemötande!
Bilen går väldigt bra efter helgens arbete och är riktigt riktigt rapp!
Extraktorn
Avgasport
Börjat montera toppen!
På med extraktorn och 1kugg kortare kamrem mycket fint rör till billigt pris hos www.mickegron.se!
intressant lite projekt ska bli kul å se om du få någon fart i den gammle skorven har själv en 745a med extrator å kg7 kam å lite annat små skit, fast det blev ingen större skillnad, fast då har jag inte gjort något med toppen
Blev inte bilen alls någe rappare upp i varv med extraktorn?
jo visst men den va död under 3000 varv man va tvungen att ligga över 4-5 hela tiden
Vilken tur ja fick syn på den då! roligt dedär med sugmotorer
Aahvisst, de e ja tacksam för! Fruktansvärt kul dedär med sugmotorer
Kalasgasarn skrev:
slapptask019 skrev:
c
Kalasgasarn skrev:
intressant lite projekt ska bli kul å se om du få någon fart i den gammle skorven har själv en 745a med extrator å kg7 kam å lite annat små skit, fast det blev ingen större skillnad, fast då har jag inte gjort något med toppen
Blev inte bilen alls någe rappare upp i varv med extraktorn?
jo visst men den va död under 3000 varv man va tvungen att ligga över 4-5 hela tiden
Jasså, den här motorn lägger vi på 2000 varv så börjar han gå rent o från 3000 eller nåt börjar han dra riktigt fint