twin_cam skrev:
Min förra 740 kostade mig kanske 5000 innan den va körklar.
Den bilen körde jag 12000 mil i, och den strejkade bara EN gång.
Det är rätt bra, inte ens en helt ny bil är felfri.
Volvo är säkra kort som är väl utprovade i de prisklasserna, och som det finns mycket billiga piratdelar till som går lätt att byta.
Dom är erkänt bra.
Varför är det annars så många både SAAB, BMW, Mercedes, Japan och usabilsälskare här som kör gammelvolvo på vintern?
BMW, Mercedes m.m är verkligen bra bilar, men det är svårare att hitta en bra, eftersom det finns mer saker som kan vara dåliga, som är svårare att både kontrollera och byta.
Vet du, elelr har med någon som är duktig på modellen i fråga, kan du göra rejäla kap varesig det handlar om Nissan, BMW eller Alfa-Romeo, men du måste veta vart du ska leta felen.
För dom pengarna hade jag köpt en långmilad 940GL i originalskick med fin kaross.
Oskruvat - Inget är tattarlagat.
Inte kul, men bra.
Och samma sak gäller samtliga märken, en motorsvag gubbversion är oftast snällare körd än värstingarna.
Volvo 740/940 GL
Volvo 240 GL
BMW 518/520
BMW 316/318
Mercedes W124 200/230
Mercedes 190 1,8/2,0
Är alla stabila och skapligt felfria, och ofta gubbkörda.
Men, det tål att upprepas, leta efter en till synes oskruvad originalbil.