3476
Sök

Kabeldragning, dämpning!

533 Inlägg
3 februari 2012
Trådstartare
Hejsan! Ska dra lite kablar i min Honda Civic från 1994.

Verkar inte finnas några lister längs golvet som man kan gömma kablarna bakom, som det var i min gamla S40. Hur gömmer man dom då? Och drar ni dem under baksätet? Batteriet sitter ju på passagerarsidan, kan man komma igenom torpedväggen där? Dämpning i golv och hjulhus, hur kommer man åt? Och sista frågan, hur får man bort fönsterveven på denna bil?

16 197 Inlägg
3 februari 2012
Fismumriken skrev:

Verkar inte finnas några lister längs golvet som man kan gömma kablarna bakom, som det var i min gamla S40. Hur gömmer man dom då? Och drar ni dem under baksätet? Batteriet sitter ju på passagerarsidan, kan man komma igenom torpedväggen där? Dämpning i golv och hjulhus, hur kommer man åt? Och sista frågan, hur får man bort fönsterveven på denna bil?

om du ska bygga ljud i en bil så bör du börja med att dämpa dörrarna där högtalarna ska sitta..

kablar e ju bara dra under mattan (som på de flesta bilar)

ang hål så e de bara leta lite.. de brukar finnas,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

533 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Har så att dörrarna blir dämpade:) hur får jag loss så jag kommer under mattan då?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
4 februari 2012
Fismumriken skrev:
Har så att dörrarna blir dämpade:) hur får jag loss så jag kommer under mattan då?

Har så att dörrarna blir dämpade??
Du får ta loss alla plastpaneler som håller fast den smile

533 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Bullet--- skrev:
Fismumriken skrev:

lyft på mattan i kant med tröskeln så kan du dra kablaget via resten av kabelhärvan.

Lyfter du bort batteriet har du en gummitätning (om du saknar ac) som du kan dra kablaget igenom annars kan du nog gå efter bilens kabelhärva.

Angående fönsterveven sitter det ett klips i bakkant som påminner om en hästsko(typ) använder du dig av en böjd spetstång kan du få av den.då dra man bara av veven sen.

Så det är klips alltså. Var så på S40:in  men va inte säker:P Så om man tar bort alla plastpaneler så kan man lossa på mattan? Sitter inte dessa typ limmade då?

Kabelhärvan, ligger den under mattan den med alltså?

533 Inlägg
4 februari 2012
Trådstartare
Nitromast skrev:
Fismumriken skrev:

Har så att dörrarna blir dämpade??
Du får ta loss alla plastpaneler som håller fast den smile

Har nog mkt dämpningsmatta alltså:)

533 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
En Honda Civic 1.3 årsmodell 94 smile

Kollade listerna lite snabbt, men de verkade sitta fast. Ska de bara vara att dra loss eller?

Är stolarna svåra att lossa? Samt mittpanelen? Hur kommer jag åt hjulhusen? Vill isolera där... Bak går det väl genom luckan där reservhjulet ligger antar jag. Men fram?

533 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
Okej får testa det:) Listerna verkar breda dock:P

Nu har jag en till fråga, torpedväggen, vart isolerar man den? Är det bara att klistra på direkt inne i eller? Tänkte prioritera dörrar först, sedan den lilla bakluckan, torpedvägg, hjulhus, golv och tak.

533 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
Nu är kablarna dragna och dörrarna isolerade... Funderar på hjulhusen och torpedväggen nu. Hur? Hur kommer jag åt hjulhusen?

Sök