big-jepp skrev:
Daniieel skrev:
de tyder på för klena kablar/kasst batteri. försök installera batterit i skuffen och sen dra domm värsta sladdarna du kan få tag på från batteri till steg och mellan batteri till batteri, då ska detta vara löst. det är bara testa sig fram
läste igenom dina kommentarer i denna tråden.. vill inte vara den dom gnäller men helt seriöst, vet du inte så svara inte. kan bli väldigt dyrt om det blir fel. och jag antar att du inte är sugen på att betala nya grejer till han?
det jag grundar d jag skriver på är
1. du skrev att han troligtvis behöver ett delningsfilter för att koppla in extra batteri?...2.
"det är bara testa sig fram" det är det verkligen inte! kopplar han fel så kan det gå riktigt åt helvete..
Måste vara ett avskiljningsrelä som menas då ett delningsfilter är till för högtalare. Inte för att rätta dig här Big.
Racebo skrev:
Vad jag har hört så mår/funkar grejerna mkt bättre om du kopplar ditt ett extra batteri.
Och att Optima batterierna börjar gå neråt i kvalitet. (menar då att om du ska satsa på ett bra batteri så är inte Optima batterierna riktigt bra längre).
Detta är vad jag har hört iaf.
Det beror mycket på vad du har ifram så som batteri,generator och kablar. Sitter du på ett stort batteri, 120amp generator så brukar man klara sig rätt bra men ett extra batteri är såklart att föredra enligt mig.
Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.