Vad är det med folk och diesel egentligen? Diesel lönar sig bara om man tar hänsyn till årlig körsträcka, skatt och försäkring jämfört med en bensinbil i samma klass.
En diesel kan vara billigare, men den kan också kosta precis lika mycket, eller mer än en bensinare. Man måste räkna in alla summor innan man tar och köper sig en.
Bara för att man kör diesel blir det inte automatiskt billigare som många verkar tro... tyvärr.
Fast skatten är ju i princip samma på nyare dieslar. Har du en miljöklassad är det ju t.o.m gratis i 5 år. Och varför skulle försäkringen vara dyrare med en diesel?
Har jag sagt att försäkringen är dyrare med en diesel? Det sa jag inte. Läs om rad 3 och läs rätt.
7000 är ju nästan lika dyrt som en mappning, då hade jag aldrig valt ett chip. Jag mappar min bil själv så jag vet lite vad jag pratar om... Men det är ju upp till dig. Hade du fått ett chip för 3500 så hade det varit ett lättare beslut
Ferran skrev:
Funtar på Ecochip faktiskt... men dem vill ha 7000kr och då får man "garanterat" ner förbrukningen med 10%
Vet fan inte om bilen kommer dra mindre soppa efter mappningen..
om den inte drar mindre efter mappning, varför skulle den då dra mindre efter chip trim ?!?!
enda skillnaden är att mappningen är fan så mycket bättre på exakt allt, om killen som mappar är duktig då
Det är inte jag som skrivit "vet fan inte om bilen dra mindre soppa efter mappningen" det är trådskaparen
Om det finns ett chip som garanterar 10% lägre förbrukning så finns det mer att hämta genom mappning, i övrigt håller jag med dig
CHEEVA skrev:
Ferran skrev:
Richtenb skrev:
7000 är ju nästan lika dyrt som en mappning, då hade jag aldrig valt ett chip. Jag mappar min bil själv så jag vet lite vad jag pratar om... Men det är ju upp till dig. Hade du fått ett chip för 3500 så hade det varit ett lättare beslut
Vet fan inte om bilen kommer dra mindre soppa efter mappningen..
om den inte drar mindre efter mappning, varför skulle den då dra mindre efter chip trim ?!?!
enda skillnaden är att mappningen är fan så mycket bättre på exakt allt, om killen som mappar är duktig då