2943
Sök

Den stora extraljus tråden

GL77
21 oktober 2012
Trådstartare
Rocknob skrev:
G-TECH skrev:
C_A_T skrev:

What the fuck. Mer än 725w. Du börjar bli som dirtymike big_smile Han hade väl 1400w halogen på sin. Men du kmr väl att ha 1400w xenon big_smile

Mycket vill ha mer smile

Men nu har det blivit 775w !!! big_smile

Visst vare du som funderade på en ledramp med? Har du lagt den iden åt sidan? smile

Jo men jag är inte miljonär ännu iaf wink

1 749 Inlägg
21 oktober 2012
1 ledramp som ger 5000 lumen det motsvarar hur många extraljus? 1 st 50w xenon???

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

414 Inlägg
21 oktober 2012
patrikke skrev:
1 ledramp som ger 5000 lumen det motsvarar hur många extraljus? 1 st 50w xenon???

snarare 1 60w smile

783 Inlägg
21 oktober 2012
G-TECH skrev:
Rocknob skrev:
G-TECH skrev:

Mycket vill ha mer smile

Visst vare du som funderade på en ledramp med? Har du lagt den iden åt sidan? smile

Ne vem är de :-/ ne tänkte du verkar rätt erfaren av extraljus och eftersom du fundera på de så måste de ju va rätt bra saker :-)

730 Inlägg
21 oktober 2012
C_A_T skrev:
Sjodahl skrev:
Blev lite gjort i verkstaden idag med. Vem vill ligga efter mig med helljuset på? Går att tända upp när som, även om bilen är avstängd tongue

http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72687/72687-63d67ade9dabc78c5e38dd995782df81.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/73/72687/72687-fbd6b6558ffce51f3fe32ad6ae93947f.jpg

Först när jag läste så trodde jag att du skrev "vem vill ligga med mig" lol asg

Förstår att du har det kopplat direkt på batteriet. En bra lösning, men se till så att du inte glömmer av det. Inte kul att bli bländad av dig mitt på dagen big_smile

Jag har tänkt sätta dit en lampa som indikerar när det är tänt.

730 Inlägg
21 oktober 2012
Var det någon som ville ha bilder på ej inställt backljus?

https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72687/72687-8541a41079f1773f147d577ac27a4ea8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/73/72687/72687-88e19098afb5a0b9cc6c652f28e95899.jpg

På den andra bilden står jag i korsningen som man ser på den första bilden.

Får ta en dag och ställa in dom riktigt.

79 Inlägg
21 oktober 2012
Germax skrev:
henke_99 skrev:
Ekjavel skrev:
Jag köpte 3 bosch big knick för ett par månader sedan, men varje gång det har regnat nu på sistone (varje j*vla dag) så har reflektorerna immat igen, slår man på lysena försvinner imman på 5 min.
Men efter ett par timmar avstängda så är dem likadana...
Jag har provat att täta övre hålet till stagen och kabelgenomföringen med silikon men inget funkar..

Är det någon annan som varit ute för samma sak och har tips?
Tacksam för svar! Jobbigt om dem rostar upp innan vintern ens börjat tongue

Ta in dom inomhus o öppna dom (ta bort lampan) så dom får torka ur ordentligt. Sen när du sätter tillbaka dom på bilen så ser du till att det är tätat ordentligt överallt.

Jag skulle ju inte rekommendera att totalförsluta lamphuset, luften blir ju rätt varm därinne och varm luft expanderar.

Har nu haft inne dem på tork, har även försökt att få dem täta runt glaset, dock så har jag kvar hålet i botten på huset, men funkar inte det här nu så provar jag med att borra ett extra hål i yttre ringen till huset runt glas/reflektor!

104 Inlägg
21 oktober 2012
Rocknob skrev:
Didde_man skrev:
Rocknob skrev:

Ska va roligt att se när ja får hem min ramp om ca 10 dagar, då bli de massa kort och filmer så fort ja hittar nån med en bra kamera:-) men tro dessa ramper kommer å säljas till bra priser hos en svensk återförsäljare inom snar framtid :-)

Finns en svensk återförsäljare som är billig.
www.crazyride.se

Tyvärr fanns inte den rampen jag har beställt där, men tro ändå priserna bli en aning under ändå smile

Kan hoppas då kommer jag troligtvis öka på mitt ljus lite :-)

It ain't big it's huge...

Yawn...
3 151 Inlägg
21 oktober 2012
Sjukt vad massa backljus det kom upp nu då...haha. smile

388 Inlägg
21 oktober 2012
Hade xenonbackljus i gammel Audin, var trevligt på vintern men A4an har väldigt bra backljus original så kommer nog inte uppgradera denna gång. smile
Senast redigerat av JsoooN (21 oktober 2012)

Fotograf
1 319 Inlägg
21 oktober 2012
Mervolic skrev:
Sjukt vad massa backljus det kom upp nu då...haha. smile

vi som gillar att se vart vi åker åt alla håll tongue
längtar efter att få på dom sista 4a nbb som ska på bilen sen smeka i lite xenon i allt tongue skulle man ta 100W kitt så blir de ju 900w bara i dom såna fall cool
Senast redigerat av fredda_king (21 oktober 2012)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Meldem
4 137 Inlägg
21 oktober 2012
Konverterar ni backlyset för att det är roligt, eller för att få ut bättre backljus? smile
För man får nog ut mycket mer om man sätter dit LED-Lampor. Visserligen kanske man inte vill mosa på LED-lampor. Det förstör ju lite faktiskt.

Forummoderator
26 351 Inlägg
21 oktober 2012
TouchOfRed skrev:
Konverterar ni backlyset för att det är roligt, eller för att få ut bättre backljus? smile
För man får nog ut mycket mer om man sätter dit LED-Lampor. Visserligen kanske man inte vill mosa på LED-lampor. Det förstör ju lite faktiskt.

Personligen, av två anledningar.

1. Insåg att när det började bli mörkt om kvällarna - jobbar ju natt bland annat - så är det ganska svårt att se med tonade rutor bakåt, då man bara har backljusen original och exempelvis vill backa till mitt garage.
2. Hade jag en bisittarspegel monterad så kunde jag lika gärna montera extra backljus också, som pricken över i:et..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 394 Inlägg
21 oktober 2012
TouchOfRed skrev:

man konverterar ju varken extraljus eller backljus för att det är skojigt eller fränt,, utan för att man vill se bra wink

GL77
22 oktober 2012
Trådstartare
Rocknob skrev:
TouchOfRed skrev:
Rocknob skrev:
Den här iden med att trycka upp dekaler för denna tråd dog denut? För ja är då intresserad att köpa några smile

Har spånat lite på en ide. Men är sämst i photoshop på att göra loggor och sånt.

Kan du inte visa nån ide? Nån här måste va duktig på sånt tycker man smile

Vi kan även låta www.dekaktrim.nu skissa fam en dekal logga.

Jag bad dem göra det förut då jag ville ha ett snyggare dekal set till min quad.

De gjorde det då gratis, och det e ju bra smile

GL77
22 oktober 2012
Trådstartare
Rocknob skrev:
G-TECH skrev:
Rocknob skrev:

Ne vem är de :-/ ne tänkte du verkar rätt erfaren av extraljus och eftersom du fundera på de så måste de ju va rätt bra saker :-)

Jo man tackar wink

Men just nu så är det nog bäst att leta efter en nyare bil att montera allt på. Jag behöver en större bil...

Den här var ju inte helt fel smile

http://212.112.179.24/images_full/21/2193612129.jpg
Dodge Nitro 2.8 CRD SXT
Senast redigerat av G-TECH (22 oktober 2012)

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
22 oktober 2012
Rocknob skrev:
C_A_T skrev:
G-TECH skrev:
Mycket vill ha mer smile

Förstår dig helt. Vill själv ha 35w xenon i bakljuset nu efter lite konversationer vi haft. Men plånboken säger nej tyvärr sad Sen funderar jag på nya extra backljus som ni har köpt men även där säger plånboken nej.
Farsan sa här idag att jag borde nog gå och kolla min syn eftersom jag ser så dåligt i mörker lol

Är nog mer än dålig syn, är nog ett sjukt beroende och de gäller väl alla här tongue

Tror du har rätt cool lol
Senast redigerat av C_A_T (22 oktober 2012)

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

802 Inlägg
22 oktober 2012
Borvik skrev:
granadadr skrev:
nån som vet resultatet av 35w i äldre backljus,, utan klarglas,, jag har tyvärr inte det,, å eftersom backljuset sitter i luckan, har jag tänkta dunka dit andra bakljus, med backljus i smile men de är ganska små tyvärr

jeg har ikke klarglass og reflektorene er matt grå, hvis reflektorene hadde vært blank tror jeg resultatet hadde blitt mye bedre
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

OM det är plast så går det att slipa upp dom wink

802 Inlägg
22 oktober 2012
granadadr skrev:
TouchOfRed skrev:

man konverterar ju varken extraljus eller backljus för att det är skojigt eller fränt,, utan för att man vill se bra wink

True shit:P

802 Inlägg
22 oktober 2012
OffTopic
Är lite nyfiken på vem som skriver det 5000:e inlägget tongue Jag kan väl skryta med att jag var nr 2 efter G-Tech att kommentera i denna tråden.

Sök