3197
Sök

Den stora extraljus tråden

Fotograf
1 319 Inlägg
1 december 2012
#7781
mrtomas101 skrev:
mrtomas101 skrev:
Kristian_V skrev:

Tjuva plus och minus från parkeringsljuset.

Tackar!

Sådär ja nu fungerar extraljusen:D
Nu är det bara glimmarna kvar, visst kan jag bygla (batteri)strömen från det andra reläet till glimm relät så att säga?

de är inga problem:-)

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

512 Inlägg
1 december 2012
#7782
mrtomas101 skrev:
mrtomas101 skrev:
Kristian_V skrev:
Tjuva plus och minus från parkeringsljuset.

Tackar!

Sådär ja nu fungerar extraljusen:D
Nu är det bara glimmarna kvar, visst kan jag bygla (batteri)strömen från det andra reläet till glimm relät så att säga?

Koppla du in styr in på + och jorden på - på bilens org helljuskablar? Eller drog du bara styrsignal på minus och plusen te batteriet?

Ska koppla på morsans Rav4 -06 i helgen åh fundera på åh gö så tongue
Senast redigerat av Specialraggarn (1 december 2012)


Svetsare
1 182 Inlägg
1 december 2012
#7783
köpte 55w 4300k men på högra sidan är de riktigt blått :s men tittar man fram ifrån så ser de lika ut.
https://www1.garaget.org/gallery/images/49/48474/48474-9a18f6a3e384e98f13d5ad0b53c891e9.jpg kan de lyse stå för lågt å därför de ser så ut?

(Bara fantasin sätter gränserna)

Hardstyle och Extraljus freak
802 Inlägg
1 december 2012
#7784
Drönirettab skrev:
C_A_T skrev:
Låter lite invecklat, men om jag förstår rätt så menar du att han skall sätta minus från helljuset på signalstiftet på reläet. Plus från helljuset skall sitta på stiftet som jordar reläet?

Egentligen är det inte invecklat. Vid en "vanlig" inkoppling av relän rent allmänt brukar man koppla ena reläspolestiftet till jord och andra stiftet till styrkällan (i detta fall helljuset), orsaken är helt enkelt för att saker och ting oftast är jordade och styrs av en plusspänning.

I det här fallet är det alltså inte en pluskabeln från helljuset som är styrkälla, det är minuskabeln. Då får man koppla styrfunktionen tvärtom på reläspolens stift, dvs ena reläspolestiftet dras nu till en konstant plus (tex batteri) och det andra stiftet dras till helljuskabeln som i detta fall är en minuskabel. Helljuset i bilen har ju konstant plus och aktiveras av minus. smile

Då förstår jag det hela lite bättre.

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/

264 Inlägg
1 december 2012
#7785
Tyfors skrev:
köpte 55w 4300k men på högra sidan är de riktigt blått :s men tittar man fram ifrån så ser de lika ut.
http://www1.garaget.org/gallery/images/49/48474/48474-9a18f6a3e384e98f13d5ad0b53c891e9.jpg kan de lyse stå för lågt å därför de ser så ut?

Om du har ellipsoidlinser i strålkastaren så kan det vara en brytningseffekt, men om det är vanliga reflektorer så har lamporna troligtvis en aning olika färgtemperatur. Som ofta tyvärr.

Svår dieselmissbrukare och gravt xenonberoende

Svetsare
1 182 Inlägg
1 december 2012
#7786
JE71 skrev:
Tyfors skrev:
köpte 55w 4300k men på högra sidan är de riktigt blått :s men tittar man fram ifrån så ser de lika ut.
http://www1.garaget.org/gallery/images/49/48474/48474-9a18f6a3e384e98f13d5ad0b53c891e9.jpg kan de lyse stå för lågt å därför de ser så ut?

Om du har ellipsoidlinser i strålkastaren så kan det vara en brytningseffekt, men om det är vanliga reflektorer så har lamporna troligtvis en aning olika färgtemperatur. Som ofta tyvärr.

Får helt enkelt bita i de sura äpplet å åka så då. Men va stor skillnad mot de ja hade innan 35w 8000k.

(Bara fantasin sätter gränserna)

730 Inlägg
1 december 2012
#7787
granadadr skrev:
satt å kikade på skoj,, men jag hittar inte als nivåreglering någonstans längre,, har de slutat säljas??

Söker du efter en nivåregleringsats?

Hittade en i förrådet idag som aldrig blev monterad.

7 394 Inlägg
1 december 2012
#7788
Tyfors skrev:
JE71 skrev:
Tyfors skrev:
köpte 55w 4300k men på högra sidan är de riktigt blått :s men tittar man fram ifrån så ser de lika ut.
http://www1.garaget.org/gallery/images/49/48474/48474-9a18f6a3e384e98f13d5ad0b53c891e9.jpg kan de lyse stå för lågt å därför de ser så ut?

Om du har ellipsoidlinser i strålkastaren så kan det vara en brytningseffekt, men om det är vanliga reflektorer så har lamporna troligtvis en aning olika färgtemperatur. Som ofta tyvärr.

Får helt enkelt bita i de sura äpplet å åka så då. Men va stor skillnad mot de ja hade innan 35w 8000k.

kan nog bero på att de var sååå blåa så det ej syntes wink


Svetsare
1 182 Inlägg
1 december 2012
#7789
granadadr skrev:
Tyfors skrev:
JE71 skrev:

Om du har ellipsoidlinser i strålkastaren så kan det vara en brytningseffekt, men om det är vanliga reflektorer så har lamporna troligtvis en aning olika färgtemperatur. Som ofta tyvärr.

Får helt enkelt bita i de sura äpplet å åka så då. Men va stor skillnad mot de ja hade innan 35w 8000k.

kan nog bero på att de var sååå blåa så det ej syntes wink

Haha ja kanske de big_smile

Men de e grymt störande för de.

(Bara fantasin sätter gränserna)

414 Inlägg
1 december 2012
#7790
fan lite beslutsångest, ska jag köpa en liten ledramp? Prestandabelysning några fina men vet ej vilken isåfall.


Soppgubbe
900 Inlägg
1 december 2012
#7791
Testade mina hellla 3003 c nu ikväll, bra ljus för sin storlek, men med xenon så blev det bättre (såklart), bra bred och bra längd smile

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

41 Inlägg
1 december 2012
#7792

Köpte detta "kinakit" till mina halvljus: H7R 4300k. Är dock grymt besviken på ljuset och färgen. Inte märkbart starkare än halogen, gulare än halogen och ena lampan ger dålig ljusbild.

Extraljusen, blå SIM med 100w halogen satt tidigare på morsans bil och då matchade ljuset hennes originalxenon i färg (kelvin) som synes på bilderna nedan är blå SIM med 100w vita, helljusen 55w halogen lite gula och 35w xenon 4300k gulast....

Vad göra nu? Chansa på att köpa andra lampor i 5000k eller slänga skiten och köpa ett budgetkit från hh.se?


https://www1.garaget.org/gallery/images/1/216/216-2ea91706f8aab7e3bbbf0e467a9bec37_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/216/216-991b9d3a2643a466ad331098c51b24cb_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/216/216-f8318dd23f77ccf0ab5ded5a9c737b61_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/1/216/216-ad0408714e9b67f32b2d978417810e26_large.jpg
Senast redigerat av David (1 december 2012)

Soppgubbe
900 Inlägg
1 december 2012
#7793
Köpta på ebay?
Maila säljaren om att du ska ha tillbaka pengarna annars ge dåligt omdöme.

När du tittar på två trassor vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
så kan du vara säker på att den andra är vänster

41 Inlägg
1 december 2012
#7794
V70Drive skrev:
Köpta på ebay?
Maila säljaren om att du ska ha tillbaka pengarna annars ge dåligt omdöme.

Precis gjort det och bifogat bilderna. Har tidigare kört med två kit från VVME som jag varit mycket nöjd med, 5000k och 4300k men de verkar inte sälja H7R.

GL77
2 december 2012
Trådstartare
#7795
Nu idag så har jag slitit för att koppla in extraljusen på min kusins bil. Men har stött på problem...

Bil: SAAB 5-5 2.0T -99

Ingen av reläerna är det fel på (har testat)

Ballasterna är testade och de funkar

Styrströmmen har vi oxå gått igenom, men misstanke finns.

Vad ska vi göra, detta är första gången det skiter sig ordentligt.

Jag installerade extraljus på en likadan saab idag och det funkade, SÅ JAG FATTAR INTE VAR PROBLEMET LIGGER !!!!!

Hjälp snälla

12 086 Inlägg
2 december 2012
#7796
David skrev:

Köpte detta "kinakit" till mina halvljus: H7R 4300k. Är dock grymt besviken på ljuset och färgen. Inte märkbart starkare än halogen, gulare än halogen och ena lampan ger dålig ljusbild.

Extraljusen, blå SIM med 100w halogen satt tidigare på morsans bil och då matchade ljuset hennes originalxenon i färg (kelvin) som synes på bilderna nedan är blå SIM med 100w vita, helljusen 55w halogen lite gula och 35w xenon 4300k gulast....

Vad göra nu? Chansa på att köpa andra lampor i 5000k eller slänga skiten och köpa ett budgetkit från hh.se?


http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Jag köpte 4st lampor med blå kablar som dina, dessa lampor va också skit, gul grönt ljus, olika nyans. Har köpt andra lampor med röda kablar och som har krympslang runt sockelfoten, dessa lyser mycket bättre. Jag tror absolut det är lamporna det är fel på.

388 Inlägg
2 december 2012
#7797
Jag har också prob med lampor med blå/svart kablage.

Fel färg och halvdålig prestanda, dock kostade dom typ 60kr med frakt så kör på sålänge, har ju extraljus som räcker till.


41 Inlägg
2 december 2012
#7798
Ok ja de såg risiga ut och ljuset är kass. Ballasterna funkar ju och ska vara AC. Får testa med nya lampor, köpte du Germax lampor på ebay eller från svensk åf?

Köper nog dessa:
http://www.tradera.com/xenon-lampor-h7r … _168046306
Senast redigerat av David (2 december 2012)

12 086 Inlägg
2 december 2012
#7799
Jag har köpt nästan allt mitt xenon (typ 25 xenonljus) från ebay kina, men från mängd olika säljare. Har råkat på dessa blåkablade lampor en gång och kommer aldrig köpa dessa mer.

Voodoo
1 444 Inlägg
2 december 2012
#7800
G-TECH skrev:
Nu idag så har jag slitit för att koppla in extraljusen på min kusins bil. Men har stött på problem...

Bil: SAAB 5-5 2.0T -99

Ingen av reläerna är det fel på (har testat)

Ballasterna är testade och de funkar

Styrströmmen har vi oxå gått igenom, men misstanke finns.

Vad ska vi göra, detta är första gången det skiter sig ordentligt.

Jag installerade extraljus på en likadan saab idag och det funkade, SÅ JAG FATTAR INTE VAR PROBLEMET LIGGER !!!!!

Hjälp snälla

Ena bak däcket snurrar hela tiden? Eller vad är problemet?

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum


Sök