Sådär ja nu fungerar extraljusen:D Nu är det bara glimmarna kvar, visst kan jag bygla (batteri)strömen från det andra reläet till glimm relät så att säga?
Sådär ja nu fungerar extraljusen:D Nu är det bara glimmarna kvar, visst kan jag bygla (batteri)strömen från det andra reläet till glimm relät så att säga?
Koppla du in styr in på + och jorden på - på bilens org helljuskablar? Eller drog du bara styrsignal på minus och plusen te batteriet?
Ska koppla på morsans Rav4 -06 i helgen åh fundera på åh gö så
Senast redigerat av Specialraggarn (1 december 2012)
Låter lite invecklat, men om jag förstår rätt så menar du att han skall sätta minus från helljuset på signalstiftet på reläet. Plus från helljuset skall sitta på stiftet som jordar reläet?
Egentligen är det inte invecklat. Vid en "vanlig" inkoppling av relän rent allmänt brukar man koppla ena reläspolestiftet till jord och andra stiftet till styrkällan (i detta fall helljuset), orsaken är helt enkelt för att saker och ting oftast är jordade och styrs av en plusspänning.
I det här fallet är det alltså inte en pluskabeln från helljuset som är styrkälla, det är minuskabeln. Då får man koppla styrfunktionen tvärtom på reläspolens stift, dvs ena reläspolestiftet dras nu till en konstant plus (tex batteri) och det andra stiftet dras till helljuskabeln som i detta fall är en minuskabel. Helljuset i bilen har ju konstant plus och aktiveras av minus.
Om du har ellipsoidlinser i strålkastaren så kan det vara en brytningseffekt, men om det är vanliga reflektorer så har lamporna troligtvis en aning olika färgtemperatur. Som ofta tyvärr.
Om du har ellipsoidlinser i strålkastaren så kan det vara en brytningseffekt, men om det är vanliga reflektorer så har lamporna troligtvis en aning olika färgtemperatur. Som ofta tyvärr.
Får helt enkelt bita i de sura äpplet å åka så då. Men va stor skillnad mot de ja hade innan 35w 8000k.
Om du har ellipsoidlinser i strålkastaren så kan det vara en brytningseffekt, men om det är vanliga reflektorer så har lamporna troligtvis en aning olika färgtemperatur. Som ofta tyvärr.
Får helt enkelt bita i de sura äpplet å åka så då. Men va stor skillnad mot de ja hade innan 35w 8000k.
kan nog bero på att de var sååå blåa så det ej syntes
Om du har ellipsoidlinser i strålkastaren så kan det vara en brytningseffekt, men om det är vanliga reflektorer så har lamporna troligtvis en aning olika färgtemperatur. Som ofta tyvärr.
Får helt enkelt bita i de sura äpplet å åka så då. Men va stor skillnad mot de ja hade innan 35w 8000k.
kan nog bero på att de var sååå blåa så det ej syntes
Köpte detta "kinakit" till mina halvljus: H7R 4300k. Är dock grymt besviken på ljuset och färgen. Inte märkbart starkare än halogen, gulare än halogen och ena lampan ger dålig ljusbild.
Extraljusen, blå SIM med 100w halogen satt tidigare på morsans bil och då matchade ljuset hennes originalxenon i färg (kelvin) som synes på bilderna nedan är blå SIM med 100w vita, helljusen 55w halogen lite gula och 35w xenon 4300k gulast....
Vad göra nu? Chansa på att köpa andra lampor i 5000k eller slänga skiten och köpa ett budgetkit från hh.se?
Köpta på ebay? Maila säljaren om att du ska ha tillbaka pengarna annars ge dåligt omdöme.
Precis gjort det och bifogat bilderna. Har tidigare kört med två kit från VVME som jag varit mycket nöjd med, 5000k och 4300k men de verkar inte sälja H7R.
Köpte detta "kinakit" till mina halvljus: H7R 4300k. Är dock grymt besviken på ljuset och färgen. Inte märkbart starkare än halogen, gulare än halogen och ena lampan ger dålig ljusbild.
Extraljusen, blå SIM med 100w halogen satt tidigare på morsans bil och då matchade ljuset hennes originalxenon i färg (kelvin) som synes på bilderna nedan är blå SIM med 100w vita, helljusen 55w halogen lite gula och 35w xenon 4300k gulast....
Vad göra nu? Chansa på att köpa andra lampor i 5000k eller slänga skiten och köpa ett budgetkit från hh.se?
Jag köpte 4st lampor med blå kablar som dina, dessa lampor va också skit, gul grönt ljus, olika nyans. Har köpt andra lampor med röda kablar och som har krympslang runt sockelfoten, dessa lyser mycket bättre. Jag tror absolut det är lamporna det är fel på.
Ok ja de såg risiga ut och ljuset är kass. Ballasterna funkar ju och ska vara AC. Får testa med nya lampor, köpte du Germax lampor på ebay eller från svensk åf?
Jag har köpt nästan allt mitt xenon (typ 25 xenonljus) från ebay kina, men från mängd olika säljare. Har råkat på dessa blåkablade lampor en gång och kommer aldrig köpa dessa mer.