3406
Sök

3 tum LMM till en volvo 945

40 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#1
hej. det är så att jag undrar vad en 3tum LMM gör.

är det att man kan ha en öppen dumpventil på eller vad?? MVH


1 758 Inlägg
21 februari 2012
#2
Den gör samma sak som alla andra LMM, mäter upp hur mycket luft som passerar den.

40 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#3
jo men jag tänkte på att en orginal LMM är ju inte mycket mellanrum mellnan tråden och vägen som det blir i en som är i 3-tum


ingen aning
687 Inlägg
21 februari 2012
#4
du får mera luft genom 3"

även zebran har sina fläckar

40 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
#5
det måste bli mer luft som han inte mäter upp?? då borde man kunna ha en öppen dumpventil??


1 230 Inlägg
21 februari 2012
#6
Volvo_945ltt skrev:
det måste bli mer luft som han inte mäter upp?? då borde man kunna ha en öppen dumpventil??

den mäter ju fortfarande den extra luften..


1 758 Inlägg
21 februari 2012
#7
Är inga problem att ha öppen dump på en 940.

1 230 Inlägg
21 februari 2012
#8
schnauz skrev:
Är inga problem att ha öppen dump på en 940.

jo det är problem pga att den släpper ut luft som är uppmätt av lmm och då går den för fett, dör också när du kopplar och den dumpar ut! finns ingen tomgång alls heller! vissa har turen att det funkar men det ska inte funka iallafall!


Pim_Pim
21 februari 2012
#9
manne_940 skrev:
schnauz skrev:
Är inga problem att ha öppen dump på en 940.

jo det är problem pga att den släpper ut luft som är uppmätt av lmm och då går den för fett, dör också när du kopplar och den dumpar ut! finns ingen tomgång alls heller! vissa har turen att det funkar men det ska inte funka iallafall!

Precis, min gjorde exakt så.. satte dit en hybrid istället.

1 230 Inlägg
21 februari 2012
#10
Pim_Pim skrev:
manne_940 skrev:
schnauz skrev:
Är inga problem att ha öppen dump på en 940.

jo det är problem pga att den släpper ut luft som är uppmätt av lmm och då går den för fett, dör också när du kopplar och den dumpar ut! finns ingen tomgång alls heller! vissa har turen att det funkar men det ska inte funka iallafall!

Precis, min gjorde exakt så.. satte dit en hybrid istället.

min med wink jag kasta den åt h*****e och satte dit sportluftfilter + högre ladd så flåsar den gött smile


1 758 Inlägg
21 februari 2012
#11
Känner till flera, jag själv inräknad, som kört med öppen dump utan några som helst problem.
Återkommande tema hos de som har problem verkar vara att de köpt billiga kopior och/eller inte ställt in dumpen.

179 Inlägg
21 februari 2012
#12
Generellt sett monterar man inte en öppen dump på en turbobil som har LMM då ECUn tror att där är mer luft i systemet än där är, sen att det finns bilar som FUNGERAR med det spelar fan ingen roll.

Större LMM behöver du när du trimmat så pass mycket att du behöver större spridare samt turbo och då även mer luft (3" lmm) 3" LMM passar relativt bra till 425cc spridare, aka Bosch 968 / Gröna spridare. Har man ännu större spridare får man skaffa större LMM. Finns en formel om du googlar på detta.

Kör bara bakhjulsdrivet, annat är inte lönt!


Sök