hej, jag har typ liknande problem med min volvo 740 GLT 8v 90a som har gått 17tusen mil...
Jag är väldigt förvånad över att det skulle hända på en sån bil som har så lite mil men men..
problemet är att den blev "svårstartad", den har alltid gått bra och inga problem den startar och går utan någe problem alls!
bara går o går men jag vet inte vad som hände? den blev svårtstartad och sen när jag körde typ 3mil och när jag växla ner så kände jag att den hackade, blev lite brydd men kollade inte vad det var sen efter ca halv timme så började bilen gå sämre o sämre till slut så stanna den och jag hade full gas men den "bludrade" typ lr hur man ska säga, hände inget när jag gasar, och till slut så stängdes bilen av och gick ej att starta.. så jag fick bogsera bilen.
OBS jag hade fyllt bilen med 65L bränsle och kör 58 mil, men har kört för det mesta lungt men inte alltid, har även gasat osv ganska mycket så kan det vara soppatorsk? jag ska ut nu och fylla i lite bränsle.
annars är det pumpen eller spridaren eller vad kan det va? hur byter man det isf ?
Tacksam för svar!
Den som inte kommer ihåg det förflutna är dömd att återuppleva det.