Ska han koppla i remoten när han står på en parkeringsplats? Sedan är det inte någon bra idé att dra remoten från baklyset.
vadå Ingen bra idé? slutsteget ska ju bara ha en liten plussignal så de slår på. inge mer.
Och inte måste de vara oseriöst bara för att man drar de från parkeringen?
Bara för att ni har remoten från stereon betyder de inte att alla måste ha de så.. haha.
Testa å göra de på en bil som har canbus system så får du se va som händer.
Men nu är de ju så att han har en volvo 940... och menar inte att han alltid ska göra så. men om han inte hittar nå bakom stereon så kan han ju ta därifrån, gav han ett hjälpande förslag.. men ändå så är de någon som ska vara så petnoga och vara så seriös.
"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Eftersom jag har barn i bilen o inte alltid uppskattat med dån från bagaget så har jag dragit en kabel direkt från batteriet med säkring såklart till en vipströmbrytare i bilen så kan jag själv styra när steget ska vara på eller ej. Smart tycker jag o smidigt för man vill ju inte ha baslådan på om man ska lyssna på nyheterna
Eftersom jag har barn i bilen o inte alltid uppskattat med dån från bagaget så har jag dragit en kabel direkt från batteriet med säkring såklart till en vipströmbrytare i bilen så kan jag själv styra när steget ska vara på eller ej. Smart tycker jag o smidigt för man vill ju inte ha baslådan på om man ska lyssna på nyheterna
Nja, själv stänger man enbart a basen bak om man inte vill ha ljud från den. Har man en vettig CD spelare så brukar det finnas sub. on/off
självklart har ju de bättre HU sådanna finesser men min har det inte men har allt annat som jag behöver dock vill jag ha något nyare och inget som nu heter Electronics :S Satt i när jag köpte bilen usch
självklart har ju de bättre HU sådanna finesser men min har det inte men har allt annat som jag behöver dock vill jag ha något nyare och inget som nu heter Electronics :S Satt i när jag köpte bilen usch
Den finessen du skrev lät ju riktigt bra
Ja den är kalas bra..finns i alla eftermarknads enheter som är stora och börjar på K och slutar på trä
jag tänkte skaffa slut steg och nyare högtalare bak, undrar om jag kan använda samma salladar från ena hötalare som sitter nu i hatthyllan och dra dom till slut steget? istället för att dra nya kablar hela vägen från stereon till steget, och remote saldden blir från bak lysen, så behöver jag endast dra en kabel från battariet, funkar det visst?
jag tänkte skaffa slut steg och nyare högtalare bak, undrar om jag kan använda samma salladar från ena hötalare som sitter nu i hatthyllan och dra dom till slut steget? istället för att dra nya kablar hela vägen från stereon till steget, och remote saldden blir från bak lysen, så behöver jag endast dra en kabel från battariet, funkar det visst?
lågnivå kabel då? ja det funkar att koppla på baklyset om du inte har canbus, dock är det en "tattar" lösning. rekomenderar att göra det korrekt istället.
Funkar, vill man dock vara säker på att man inte glömmer att stänga av steget så kan man sätta strömbrytaren direkt på remote-sladden från stereon.
En brytare direkt på remote-kabeln är helt klart det snabbaste sättet att få tyst på basen. Om man inte har brytaren i bagageutrymmet förstås Dessutom så får man slutsteget helt av med brytare. Jämfört med subwoofer on/off på stereot, som bara gör så inget ljud skickas till förstärkaren. Kör själv med brytare till mina båda slutsteg.