3489
Sök

Vevaxel snurrar inte ca18det

130 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Hej. Har problem med min motor. Har demonterat den helt. Satt i lagrena som man ska spände överfallen rätt. Veven snurra och var rak och fin.monterade första kolv med stake. Det funkade, men sen spände jag staken med rätt moment, 41nm eller vad där stor. Och då snurrar inte veven. Inte ens en mm. hjälp snälla
Kolvar och allt sitter på rätt håll och är rätt men den snurrar inte sad

62 Inlägg
5 mars 2012
Det låter som ett liknande problem vi fick på polarens motor när vi satte ihop den, då hade vi råkat få överfallet på fel håll på staken.. då nyper den på veven. kolla på det, annars är det väl fel lager/fel vridmoment.

Mvh

130 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Okej ska kolla på det smile momentet är rätt. Hitta en s13 manual på internet samt att en kompis kolla nogs manual. Stod samma i båda. Std lager passa inte. Då glappa staken och 0.25 så fastnar staken. Så det kan vara så med överfallen som du sa. smile jag tackar för hjälpen:)

Smålänning
7 883 Inlägg
5 mars 2012
Sitter det rätt så dubbekolla så du inte fått underdimensionslager för slipad/strokad vev.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

130 Inlägg
5 mars 2012
Trådstartare
Felet avklarat. Satt överfallen på fel stake:/ haha. Störigt. Tack för all hjälp:)

Sök