3420
Sök

Volvo 855 60/40 sänkning.

20 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#1
Tjenare, har köpt mig ett set med sänknings fjädrar från kl racing. Problemet är att den inte blev länge i bak mad
I fram blev den låg som den ska men verkligen inte i bak....
Tänkte kolla om det finns någon annan som råkat ut för samma problem eller om det kanske hjälper om man sätter fjädern på andra hållet om det nu har någon betydelse.


I fram
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173134/173134-224913b9dbb9ca3c8953c1964b1e878a.jpg

I bak
https://www1.garaget.org/gallery/images/174/173134/173134-3e688af7650aec2b09792dd0b494798e.jpg


Är ganska stor skillnad sad


Tacksam för svar!

Mvh


3 Inlägg
8 mars 2012
#2
ta bort skiten istället smile
då borde han bli låg wink


1 679 Inlägg
8 mars 2012
#3
Fram med rondellen och kapa ett varv bak smile


Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
8 mars 2012
#4
Är det nya fjädrar tar det ett tag innan dom sjunkit ner och satt sig ordentligt! smile

Tja!

73 Inlägg
8 mars 2012
#5
en polare ("Joniis" här) fick samma problem på sin 850i smile Han hade andra kraftigare dämpare så orginalfjädrarna va väldigt klena, och dem nya va kortare men betydligt tjockare och styvare wink


20 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#6
Nja då blir den nog lite för låg wink

Pnta skrev:
ta bort skiten istället smile
då borde han bli låg wink


20 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#7
funderar på de, dock är ju fjädrarna koniska i båda ändarna mad

JimmyAndersson skrev:
Fram med rondellen och kapa ett varv bak smile


20 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#8
Ja det har jag med hört att dom ska göra, men körde med dom hela förra sommaren och de har inte blivit någon skillnad tycker jag sad

Dennis_999 skrev:
Är det nya fjädrar tar det ett tag innan dom sjunkit ner och satt sig ordentligt! smile


20 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#9
Okej, så den blir alltså inte längre än såhär med dom sänknings fjädrarna på? neutral

Turbotk skrev:
en polare ("Joniis" här) fick samma problem på sin 850i smile Han hade andra kraftigare dämpare så orginalfjädrarna va väldigt klena, och dem nya va kortare men betydligt tjockare och styvare wink


1 679 Inlägg
8 mars 2012
#10
Lindkvist93 skrev:
funderar på de, dock är ju fjädrarna koniska i båda ändarna mad

JimmyAndersson skrev:
Fram med rondellen och kapa ett varv bak smile


bak ska det ju gå att kapa tongue
vet en kompis som kapade sina på sin 855a bak smile

EDIT:
denna jag pratar om http://www.garaget.org/?car=272804&image=2574556
Senast redigerat av JimmyAndersson (8 mars 2012)


20 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#11
nice, vet du hur mycket han kapade ? roll

JimmyAndersson skrev:
Lindkvist93 skrev:
funderar på de, dock är ju fjädrarna koniska i båda ändarna mad

JimmyAndersson skrev:
Fram med rondellen och kapa ett varv bak smile


bak ska det ju gå att kapa tongue
vet en kompis som kapade sina på sin 855a bak smile

EDIT:
denna jag pratar om http://www.garaget.org/?car=272804&image=2574556


1 679 Inlägg
8 mars 2012
#12
Lindkvist93 skrev:
nice, vet du hur mycket han kapade ? roll

JimmyAndersson skrev:
Lindkvist93 skrev:
funderar på de, dock är ju fjädrarna koniska i båda ändarna mad



bak ska det ju gå att kapa tongue
vet en kompis som kapade sina på sin 855a bak smile

EDIT:
denna jag pratar om http://www.garaget.org/?car=272804&image=2574556


näe, det vet jag tyvärr inte hmm
var bara med under början när han plockade lös dom, åkte in till stan när själva kapningen skulle börja hmm
men jag hörde han prata om antingen 2 eller tre varv :S
Men är väldigt osäker hmm
men det är ju bara pröva lite åt gången tills du själv blir nöjd smile


20 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#13
Okej okej smile ja det får bli att prova sig fram smile

JimmyAndersson skrev:
Lindkvist93 skrev:
nice, vet du hur mycket han kapade ? roll

JimmyAndersson skrev:

bak ska det ju gå att kapa tongue
vet en kompis som kapade sina på sin 855a bak smile

EDIT:
denna jag pratar om http://www.garaget.org/?car=272804&image=2574556


näe, det vet jag tyvärr inte hmm
var bara med under början när han plockade lös dom, åkte in till stan när själva kapningen skulle börja hmm
men jag hörde han prata om antingen 2 eller tre varv :S
Men är väldigt osäker hmm
men det är ju bara pröva lite åt gången tills du själv blir nöjd smile


A.Sörman
1 299 Inlägg
8 mars 2012
#14
HAHAHA det såg ju för jävla roligt ut ..Du har inte nivådämpare i bak eller smile


20 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#15
hehe vet, ser förjävligt ut... nope det är de inte smile

Drunk skrev:
HAHAHA det såg ju för jävla roligt ut ..Du har inte nivådämpare i bak eller smile


A.Sörman
1 299 Inlägg
8 mars 2012
#16
Då har du ju fått fel fjädrar har sänkt min med 60/40 å det ser ju inte ut så hehe
jämför dom med dom gamla smile


20 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#17
Tror med att det kan vara fel fjädrar sad men dom är ju mycket kortare än orginal fjädrarna iallafall

Drunk skrev:
Då har du ju fått fel fjädrar har sänkt min med 60/40 å det ser ju inte ut så hehe
jämför dom med dom gamla smile


A.Sörman
1 299 Inlägg
8 mars 2012
#18
Kan du inte ta en bild på fjäder å dämpare.Är den kortar så ska den ju bli lägre så länge man inte har nivå dämpare som ganska många 855 t5 har.Du har ju inte så långt till kl-racing som tur är ifall det är fjädrarna


20 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#19
Ska försöka fixa de smile jo man tycker ju de. de är en italien import så det finns typ ingen utrustning så skulle inte tro att det är nivå dämpare smile

Drunk skrev:
Kan du inte ta en bild på fjäder å dämpare.Är den kortar så ska den ju bli lägre så länge man inte har nivå dämpare som ganska många 855 t5 har.Du har ju inte så långt till kl-racing som tur är ifall det är fjädrarna


Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
8 mars 2012
#20
så vart min med 60/40 sänkning

https://www1.garaget.org/archive/28/27069/112577/112577-1071960.jpg



Sök