Om du hade tänkt på en Lotus Elise så föreslår jag Opel Speedster (i princip samma bil som Elise) alternativt Turbo varianten om du vill ha mer krut, eller så importerar du en Vauxhall VX220/Turbo, samma bil som Speedster fast höger styrd, billiga som fan är dom nu Du kan få en Turbo variant för under 100k, finns även kompressor matade VX220 till bra pris, delarna är även billigare till Speedster/VX220 jämfört med Elise.
Håller med tidigare talar om honda s2000, läs på ordentligt innan om dom bara, vet att dom haft problem med bland annat bakaxlar och annat vid vissa årsmodeller.
Men en porsche boxter måste nog vara den mest prisvärda beg. sportbilen du kan köpa i dagsläget...
Personligen så är ju z4m coupe en favorit... men ligger i en ganska så mycket högra prisklass
Boxster...ok att svänga med men de funkar ganska dåligt som transportmedel. z4:an är bra mycket trevligare att glida med, men när det svänger är ovan trevligare. SLK får du nästa gå upp till AMG, Mercedes standard är mycket glid och lite sväng. Lotus...har aldrig kört.
När du gallrat ur några modeller så provkör. Magen brukar berätta för hjärnan när den hittat vad den gillar!
Har aldrig ens åkt i en MX5:a, men jag skulle gissa på att en Boxster ligger ungefär på samma nivå i komfort. Det beror lite på vad du är ute efter. Angående min kommentar angående Z4:an så gäller den coupe och inte cab, cabben kanske blir lika skramlig som en Boxster?
Du måste nästan låta magen säga sitt genom provkörning, eller så funkar bilköp för mig. Det är då jag blivit nöjd, provkörningar och minst en dags konferens så att hjärnan får vara med på ett hörn.
Jagade älg i Norrland några år, vet ju med säkerhet att det finns vägar fram till civilisationen...så åk dit och kläm lite på grejorna!
Min mx5 är en mysig bil, har ju även Hardtop på den. Dock så är den för klen för min smak, hade den haft 200hk och ac så hade det varit en perfekt bil.
Pappsen hade en Z4 m coupe och den var riiiktigt trevlig att svänga med. Go-cartkänsla men ändå helt ok att köra med. Ingen motorvägscruiser, men det letar du nog inte efter heller.
Gissar på att MX5:or är riktigt trevliga när det svänger, men kanske saknar lite sås rakt fram.
Såg att du pratade Tvr precis. Diggar dem, mycket sås och prestanda för ganska lite pengar. Pratade med en Tvr-ägare i somras och han diggade inte kvaliteten på allt förutom drivlina.