3489
Sök

Inlåsta bilnycklar

Voodoo
1 444 Inlägg
11 mars 2012
NoFantasy skrev:
Kasta in en sten i rutan, ring och säg att du fått inbrott? nån försäkring lär väl täcka det?

jo och sen betala en  självrisk på 1500-2000 kr  köpa en beggad ruta  för kanske 300 kr

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 mars 2012
NoFantasy skrev:
Kasta in en sten i rutan, ring och säg att du fått inbrott? nån försäkring lär väl täcka det?

Det ger han fan i, vi kanske har samma försäkringsbolag mad

14 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
NoFantasy skrev:

Kostar ju fortfarande självförsäkring så att var inte så sugen på det..

14 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Andromeda haha kanske man ska ändå kasta in en sten i rutan? wink Skoja smile men det kändes jävligt bökigt och börja krossa rutan och montera dit en ny, för då måste man ju slita ut innersidan, har inget garage eller så.. men i värsta fall får man väll ta och göra det, tänkte att det är väll lika och skriva här först och kika om någon har en vettig ide innan man knackar rutan, brukar ju finnas en massa merca fantister som kan merca bilarna in och ut.. har provat lirka upp låset utan framgång,  dock har jag fått höra att man kan köra en platt mejsel under dörrhantaget där låset är och dörren ska öppnas? och ska fortfarande gå och stänga och låsa bilen.. någon som vet nånting om detta? bilen är inte den finaste så är inte så speciellt brydd när jag har en annan bil men sista utvägen blir väll att knacka en ruta..

335 Inlägg
11 mars 2012
Fick ju inbrott i min gamla MB 124, dom bröt loss själva handtaget (satt inte på speciellt många ställen, kom lös praktiskt taget utan skador.. sen ser man låsmekaniken innanför, bara att dra i en vajer där typ..   

Men lillrutan är kanske billigast ändå..

14 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
tobbe456 skrev:
Fick ju inbrott i min gamla MB 124, dom bröt loss själva handtaget (satt inte på speciellt många ställen, kom lös praktiskt taget utan skador.. sen ser man låsmekaniken innanför, bara att dra i en vajer där typ..   

Hm så dom tog alltså lös hela handtaget? har du någon koll hur det sitter fast? ska springa ut och kolla hur handtaget sitter fast smile

Voodoo
1 444 Inlägg
11 mars 2012
tobbe456 skrev:

billigast är den nog  men jobbigast att byta sj ute  nu på vintern smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

3 354 Inlägg
11 mars 2012
hur ligger nycklarna i bilen eller sitter dem i tändningslåset?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

1 436 Inlägg
11 mars 2012
Andromeda skrev:
kannebanne skrev:
FordRSC skrev:
Samma kusin, dock annan Opel, han lyckades låsa in nycklarna. Vi hade tur då bilen stod ca 30m från en liten bilmek, som lyckades lirka upp låset med en annan Opelnyckel!

Samma sak som den 900 innan din, man kunde öppna dom med en toyota nyckel, tror de e så med 9000 också

Nej 9000 var inte så, men däremot kunde jag låsa upp min og900 med 9000-nyckel. Ville jag starta den gick det bra med vilken annan og900-nyckel som helst. tongue

Har folk några bra och detaljerade förslag kan de väl PM:a TS istället för att skriva på ett publikt forum hur man bäst öppnar en gammal Merca. Pundarna har dator idag.

Jo 9000 var så. I lumpen lånade Vpl H en bil av Vpl B, problemet var bara att H inte kom ihåg vilken färg B sa att hans 9000 var så H testade nyckeln i de 9000 som stod på Vpl-parkeringen och åkte iväg till sjukan. På hemvägen stannar H och tankar (som man ju gör om man lånar någon annans bil) men plötsligt funkar inte nyckeln längre. Efter viss förvirring och några telefonsamtal visar det sig att H inte alls tog B's bil utan en annan 9000 från parkeringen.

Så visst fan går det att köra det gamla alla-nycklar-passar-knepet även på 9000...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Forummoderator
26 351 Inlägg
11 mars 2012
Caffe skrev:
Andromeda skrev:
kannebanne skrev:

Samma sak som den 900 innan din, man kunde öppna dom med en toyota nyckel, tror de e så med 9000 också

Nej 9000 var inte så, men däremot kunde jag låsa upp min og900 med 9000-nyckel. Ville jag starta den gick det bra med vilken annan og900-nyckel som helst. tongue

Har folk några bra och detaljerade förslag kan de väl PM:a TS istället för att skriva på ett publikt forum hur man bäst öppnar en gammal Merca. Pundarna har dator idag.

Jo 9000 var så. I lumpen lånade Vpl H en bil av Vpl B, problemet var bara att H inte kom ihåg vilken färg B sa att hans 9000 var så H testade nyckeln i de 9000 som stod på Vpl-parkeringen och åkte iväg till sjukan. På hemvägen stannar H och tankar (som man ju gör om man lånar någon annans bil) men plötsligt funkar inte nyckeln längre. Efter viss förvirring och några telefonsamtal visar det sig att H inte alls tog B's bil utan en annan 9000 från parkeringen.

Så visst fan går det att köra det gamla alla-nycklar-passar-knepet även på 9000...

Innan nån skriver och undrar vad förkortningarna betyder; Vpl: Värnpliktig.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 mars 2012
Mack skrev:
Caffe skrev:
Andromeda skrev:

Innan nån skriver och undrar vad förkortningarna betyder; Vpl: Värnpliktig.

Jo, jag har också gjort lumpen, men någonstans runt dom födda -85 eller så blev alla vapenvägrande syltryggar wink

Ja, bara för att jag aldrig stött på någon 9k som går att starta med fel nyckel betyder ju inte det att de inte finns. Men jag har hört samma historia fast med og900 i huvudrollen. En lärare som lånade ut sin svarta og900 och det fanns två stycken på parkeringen. En annan lärare tror sin bil är stulen när den är borta. Polisen kommer ut, och där kommer eleverna tillbaka i fel og900.

14 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Seth skrev:
hur ligger nycklarna i bilen eller sitter dem i tändningslåset?

I tändningslåset..

1 436 Inlägg
11 mars 2012
Andromeda skrev:
Jo, jag har också gjort lumpen, men någonstans runt dom födda -85 eller så blev alla vapenvägrande syltryggar wink

Ja, bara för att jag aldrig stött på någon 9k som går att starta med fel nyckel betyder ju inte det att de inte finns. Men jag har hört samma historia fast med og900 i huvudrollen. En lärare som lånade ut sin svarta og900 och det fanns två stycken på parkeringen. En annan lärare tror sin bil är stulen när den är borta. Polisen kommer ut, och där kommer eleverna tillbaka i fel og900.

Jo du får tro att jag hittar på, men jag tänker inte ringa upp folk jag inte pratat med sedan muck för att jag ska vinna en argumentation på internet. Kontentan kvarstår iaf: Gamla bilar är lättstulna, vissa pinsamt lätta att komma iväg med.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

14 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
Bump...! jag åkte på skroten och köpte en ny ruta sen hem och knacka den andra!smile MEEEEEEN typ 3-4 veckor senare så händer samma sak igen, att den låser sig själv.. och jag är inte så sugen på knacka en ruta igen.. hur ska jag få lös handtaget utifrån??

7 394 Inlägg
20 april 2012
jag hade kopplat ur c-låset om jag var du,, då slipper du detta problem wink

329 Inlägg
20 april 2012
granadadr skrev:

Eller ta med sig nycklarna från bilen är ju också ett fungerande tips tongue

7 394 Inlägg
20 april 2012
Mattias_Vejdeland skrev:
granadadr skrev:

Eller ta med sig nycklarna från bilen är ju också ett fungerande tips tongue

ibland så kliver man ju r den dels med motorn i gång,, eller hämta lämna nått,, å då kanske man inte tänker på nycklarna i tändningslåset wink

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
20 april 2012
Hämta reservnyckeln??

/Mattias

Självlärd
3 083 Inlägg
20 april 2012
matteeee skrev:
Hämta reservnyckeln??

Du tror inte han hade gjort det om han hade haft en? *suck*

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
20 april 2012
Volvo142_73a skrev:
matteeee skrev:
Hämta reservnyckeln??

Du tror inte han hade gjort det om han hade haft en? *suck*

Är man så förvirrad så man bara har en nyckel till sin bil får man f-nimej låta bli att lämna bilen med den enda nyckeln i.
*suck*

/Mattias

Sök