Haft en Nissan Almera som gick sjukt billigt. Dessutom misshandlades något fruktansvärt. Men gick gjorde den. Alltid! Rosten tog den.
Pratar vi MB 190 så är det givetvis en 5-växlad 190E som gäller. Det tror jag alla är överens om? De går på 0.7-0.8 om de är friska. Många är lite sunkiga. Fördelen med en W201 är att den är extremt hård i karossen och dess längsgående balkar skadar ofta de som har oturen att krocka med en sådan. I dagens läge är de flesta bilar mjuka i fronten till torpedväggen där det är stopp. 190:an har lite av den gamla "styvheten" kvar som man trodde skulle skydda de åkande. Det fungerar ju på bekostnad av den som har oturen att krocka med dig. Fonta med något fast objekt eller fordon som typ buss/lastbil känns i nacken. Har man barn i framåtvänd barnstol kan det vara direkt livsfarligt.
Jag har varit stor anhängare av Mercedes och haft sjukt många men efter 190 (W201) och E-klass -96 (W124) så är det skrot.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!