3432
Sök

Garagetips?

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Sha!

Tänkte be om lite råd då jag är ung, vilsen och fattig och hoppas på att ni äldre har bra förslag!

jo, närmar sig första bilen och andra roliga byggen. behöver såklart ett garage.

bor i lägenhet med radgarage dvs att alla sitter ihop och har öppna väggar imellan. litet som et jävla anus är det också.

Hur tycker ni jag ska göra? farmor och farfar bor ca 5 mil bort men bor i hus med ett relativt oanvänt garage som är hyffsat stort. städar jag där så får jag nog plats med lite grejjer. dock är det ju rätt långt.

hyra garage. försöka hitta ett billigt garage som man kan vara i. vad kostar ett helt vanligt garage som man kan röra sig i? vilka vänder man sig till?

har inkomst på 1050kr/mpnaden och inget mer. det skall räcka till nöje, mat, fredagsliv och massa mopeddelar. det går åt i stort sett allt varje månad.

tips?

Stil>Funktion

Ungdoms Räser
425 Inlägg
13 mars 2012
Ibland får man gilla läget och ta det som är bäst. Själv har man 4h parkering med sin provisoriska bil tongue
Vad kostar det att ta sig fram och tillbaka hos farföräldrarna?

1 653 Inlägg
13 mars 2012
nu vet jag inte garageläget i Lidköping, men här i Norrköping får du mycket svårt att hitta ett vettigt meck-garage för under tusenlappen i månaden. mellan 1000-1500 är normalhyran om du ska ha mer än det du beskriver att du redan har.

Dock har jag haft garagehyra på 5-600 spän också när jag bott i andra städer så det beror på vad du lyckas hitta just där du bor.

så mitt tips är rent krasst att skaffa ett kvälls/helgjobb så du har råd att lägga pengar på hyra mm, eller vänta tills du slutat plugga och börjar jobba istället.

för 1050 spän i månaden räcker inte långt om du tänkt göra något med bilen också, speciellt med tanke på att du redan förbrukat den tusingen som det är idag.
Senast redigerat av Thullen (13 mars 2012)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 mars 2012
Med den inkomsten, eller studiemedel antar jag att det är så kommer man inte långt. Inte lönt att ens se sig om efter ett garage. Jag menar, vad ska du med ett garage till om du inte har råd att göra något i det?

Tyvärr ser det ut så nästan överallt. Har själv garagebrist, är surt som tusan.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
501 Inlägg
13 mars 2012
Trådstartare
aja får se hur jag gör med det. har ett par månader på mig att komma på något!

Men tack för bra tips och information!

Stil>Funktion

188 Inlägg
15 mars 2012
Garage är inte billigt direkt, själv betalar jag runt 1100 kr, beror dock vart det är, tycker du ska spara ihop pengar och sen satsa på något. lycka till

Avstängd
1 714 Inlägg
18 mars 2012
Rapide skrev:
Garage är inte billigt direkt, själv betalar jag runt 1100 kr, beror dock vart det är, tycker du ska spara ihop pengar och sen satsa på något. lycka till

Och 1100kr för en plats är fruktansvärt billigt.

Min garageplats ligger på 1900kr. Fast den är rätt bra storlek på också visserligen, men ändå.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 mars 2012
Jag pröjsar 515kr + el per månad för mitt lilla kallgarage på ca 6x3m, duger egentligen bara till förvaring.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök